Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Midwest is thuisland van topverdieners in pr

Het merendeel van de pr-professionals in de VS kon in 2012 een salarisverhoging tegemoet zien. Dat betekent echter niet dat ze tevreden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

71 percent of public relations-professionals kreeg salarisverhoging in 2012. Meestal was dat een bescheiden verhoging — 24 procent kreeg of 2 tot 3 procent erbij. 51 procent verdient tussen de 35.000 en 75.000 dollar. Tevreden met hun salaris zijn ze echter niet: meer dan de helft (52 procent) van de respondenten is ‘somewhat dissatisfied’ of ‘very dissatisfied’. Mensen die werkzaam zijn bij een bureau, zijn het minst tevreden. De overgrote meerderheid van de respondenten (77 procent) is vrouw.

related partner content for mobile comes here

Nog enkele uitkomsten uit het :

* De Midwest is het thuisland van topverdieners in pr: 33 procent van de Amerikaanse pr-pro’s die meer dan 250.000 dollar verdienen, komt uit deze regio.

* Vrouwen zijn sterk vertegenwoordigd in de laagste salariscategorieën (minder dan 35.000 dollar: 85 procent is vrouw), maar ook onder de topverdieners (meer dan 25.000 euro) bevinden zich veel vrouwen (67 procent).

* Pr-pro’s bij de overheid hebben de meeste vakantie: 42 procent van hen heeft minimaal vier weken.

* Amerikaanse pr-pro’s (69 procent) gebruiken doorgaans een ‘deskbound lunch’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in