Overslaan en naar de inhoud gaan

Nos en Samsung pionieren met Twitter Amplify

De eerste campagne met Twitter Amplify is uitgevoerd in Nederland. NOS en Samsung Mobile hadden tijdens de Olympische Spelen de primeur.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Video’s en foto’s van de Olympische Spelen werden vanuit de NOS getweet en door Samsung gesponsord.

related partner content for mobile comes here

Samsung Mobile selecteerde tweets uit het aanbod van sportbeelden van NOS Sport en stuurde die naar geselecteerde doelgroepen. Afzender was NOS Sport, onder de tweets staat dat deze is ‘gepromoot door Samsung Mobile’. Een sterke troef van is volgens Samsung’s marketing manager Geert Mol de mogelijkheid om zeer selectief publiek te benaderen. In dit geval werd die troef overigens nog niet uitgespeeld. Mol legt uit dat de bedoeling van de actie vooral was om een groot publiek te  bereiken en zoveel mogelijk‘engagement’ ter realiseren.

In die opzet is de actie geslaagd. In totaal bestond de campagne uit 7 miljoenl ‘impressions&;; het aantal keren dat de tweet vd NOS door de sponsoring van Samsung getoond is. Hierdoor werden in drie weken ruim een half miljoen extra clicks en retweets gerealiseerd. Het ‘engagement level’ liep zelfs op tot 19% bij de tweet van over de gouden medaille van Ireen Wüst op 9 februari. Samsung kreeg gedurende de hele periode meer dan negenduizend nieuwe volgers.

In Adformatie volgende week meer over deze actie.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in