Overslaan en naar de inhoud gaan

Neem bezorgde ouders serieus

Heel wat ouders maken zich zorgen over de invloed van marketing en reclame op hun kroost. Sommige adverteerders vinden dat overdreven, want…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie alles gelooft wat de kranten schrijven, zou denken dat er op elke straathoek een pedofiel staat, dat fastfoodbedrijven samenzweren om de jeugd vet te mesten en dat reclamemakers gewiekste technieken hanteren om kinderen te verleiden. Zo erg is het niet. Kinderen van tegenwoordig zijn vroegrijp, en als ervaren mediaconsumenten zijn al snel in staat de loze beloftes uit de reclame te doorzien. Binnen Disney is niet voor niets de afkorting ‘kgoy’ in zwang: kids grow older younger. De meeste adverteerders beseffen terdege dat, als ze kinderen voor de gek houden, de kans op een boemerangeffect vrijwel net zo groot is als bij volwassen consumenten. Maar dat mag dan waar zijn, het is nog geen reden de bezorgdheid bij ouders als onzinnig af te doen. Want die houding zal de weerstand tegen reclame voor kinderen juist verder aanwakkeren. Beter is het de bestaande codes verder aan te scherpen en de naleving in de gaten te houden. Vooral met marketing op scholen moet voorzichtig worden omgesprongen, want dat is een uiterst gevoelig terrein. Zoniet, dan is het snel gedaan zijn met zelfregulering, en neemt de overheid het toezicht over. En daar zal geen enkele adverteerder blij mee zijn.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Marketing Week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in