Mondiale Viagra-campagne belooft betere seks


Aangezien publieksreclame voor receptgeneesmiddelen verboden is in Nederland, verbindt Pfizer zijn naam niet aan de publiekscampagne. Afzender is de website Erectieplein.nl, waar de farmaceut uiteraard wel een belang in heeft. De artsenreclame draagt wel het logo van Pfizer. Het bedrijf riskeert een boete als voor beide campagnes dezelfde pay-off wordt gebruikt. Vandaar dat het pubiek wordt geconfronteerd met de kreet ‘Betere erecties, betere seks’, terwijl de artsen te horen krijgen dat de erecties ‘harder’ zijn.
De uitingen verschillen meer op het visuele vlak: de publiekscampagne toont een hand die het V-teken maakt, terwijl de dokters een half ontbloot vrijend stel te zien krijgt.
‘Betere erecties, betere seks’ is vanaf deze week te horen op Radio 1, 2 en 3 en Sky Radio. Ook de mannenbladen zijn niet vergeten: Autoweek, Maxim, Nieuwe Revu, Panorama, Playboy, Sportweek en ‒ jawel ‒ HP/De Tijd. Ook zet Pfizer online een boom op.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet reclamebureau is ARA.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid