Overslaan en naar de inhoud gaan

Mondiale Viagra-campagne belooft betere seks

Met de pay-off ‘Better erections, better sex’ is farmaceutisch bedrijf Pfizer maandag zijn nieuwe wereldwijde Viagra-campagne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aangezien publieksreclame voor receptgeneesmiddelen verboden is in Nederland, verbindt Pfizer zijn naam niet aan de publiekscampagne. Afzender is de website Erectieplein.nl, waar de farmaceut uiteraard wel een belang in heeft. De artsenreclame draagt wel het logo van Pfizer. Het bedrijf riskeert een boete als voor beide campagnes dezelfde pay-off wordt gebruikt. Vandaar dat het pubiek wordt geconfronteerd met de kreet ‘Betere erecties, betere seks’, terwijl de artsen te horen krijgen dat de erecties ‘harder’ zijn.
De uitingen verschillen meer op het visuele vlak: de publiekscampagne toont een hand die het V-teken maakt, terwijl de dokters een half ontbloot vrijend stel te zien krijgt.

related partner content for mobile comes here

‘Betere erecties, betere seks’ is vanaf deze week te horen op Radio 1, 2 en 3 en Sky Radio. Ook de mannenbladen zijn niet vergeten: Autoweek, Maxim, Nieuwe Revu, Panorama, Playboy, Sportweek en ‒ jawel ‒ HP/De Tijd. Ook zet Pfizer online een boom op.

Het reclamebureau is ARA.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in