'Reclame Chupa Chups misleidend'
De Reclame Code Commissie vindt de tv-reclame van snoepmerk Chupa Chups voor ‘gezonde' lolly's misleidend. BN’er Daphne Deckers had de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De Consumentenbond had een klacht had ingediend over het tv-spotje. Daarin vertelt Deckers dat de lolly's vruchtvlees bevatten en daarom te vergelijken zijn met fruit. De commissie plaatst ook kanttekeningen bij het optreden van Deckers in het spotje. De reclamecode verbiedt adverteerders om mensen die gezag genieten bij bepaalde publieksgroepen, op te laten treden in spotjes op radio en tv.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De Consumentenbond had er in de ingediende klacht op gewezen dat veel mensen Daphne Deckers zien als voorbeeldmoeder. Zij heeft artikelen en boeken over opvoeding geschreven (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid