Overslaan en naar de inhoud gaan

'Merkplaatsing in tv-programma’s werkt'

Brand placement, merkplaatsing in tv programma’s, wordt niet alleen geaccepteerd, maar het werkt ook echt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eva van Reijmersdal (communicatiewetenschap) promoveert donderdag 21 juni op dat onderwerp met de titel ‘Audience Reactions toward the Intertwining of Advertising and Editorial Content’ aan de Universiteit van Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Ze laat zien dat vermenging effect heeft op merkherinnering, merkimago en consumentengedrag. Deze effecten kunnen ook onbewust optreden: zelfs wanneer mensen zich niet herinneren dat zij merken in programma's hebben gezien, gaan zij positiever denken over die merken.

Volgens Van Reijmersdal wordt, door herhaaldelijk te kijken naar merken in een programma met bijvoorbeeld een jong imago, onbewust de koppeling gelegd tussen het merk en het jonge imago. Ze concludeert ook dat vermenging niet geschikt is voor alle genres. Vermenging van reclame en redactie wordt meer gewaardeerd in special interest genres dan in general interest genres.

Mensen die kijken naar special interest programma's zijn geïnteresseerd in specifieke informatie, bijvoorbeeld over klussen. Als in zo'n programma een boormachine van merk X wordt getoond, wordt dit niet als storend ervaren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in