'Merkplaatsing in tv-programma’s werkt'


Eva van Reijmersdal (communicatiewetenschap) promoveert donderdag 21 juni op dat onderwerp met de titel ‘Audience Reactions toward the Intertwining of Advertising and Editorial Content’ aan de Universiteit van Amsterdam.
Ze laat zien dat vermenging effect heeft op merkherinnering, merkimago en consumentengedrag. Deze effecten kunnen ook onbewust optreden: zelfs wanneer mensen zich niet herinneren dat zij merken in programma's hebben gezien, gaan zij positiever denken over die merken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens Van Reijmersdal wordt, door herhaaldelijk te kijken naar merken in een programma met bijvoorbeeld een jong imago, onbewust de koppeling gelegd tussen het merk en het jonge imago. Ze concludeert ook dat vermenging niet geschikt is voor alle genres. Vermenging van reclame en redactie wordt meer gewaardeerd in special interest genres dan in general interest genres.
Mensen die kijken naar special interest programma's zijn geïnteresseerd in specifieke informatie, bijvoorbeeld over klussen. Als in zo'n programma een boormachine van merk X wordt getoond, wordt dit niet als storend ervaren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid