Overslaan en naar de inhoud gaan

Meeste inkopers starten met zoeken online

84 procent van technologie-inkopers start de zoektocht online, met het raadplegen van een van de grote zoekmachines. B-to-B marketeers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zeggen onderzoekers van het Amerikaanse bureau KnowledgeStorm en MarketingSherpa. ‘De onderzoekers wilden weten hoe technologie-inkopers content zoeken en hoe business-to-business marketeers hen content leveren. Twee onderzoeken werden afgelopen april losgelaten op meer dan 3000 inkopers en b2b-marketeers

related partner content for mobile comes here

De belangrijkste bevindingen op een rij:

  • 56 procent van de technologie-inkopers vult bij de zoekmachine een zoekopdracht in van tenminste 3 zoekwoorden of meer.
  • 53 procent van de inkopers scant gemiddeld 3 tot 5 pagina’s per zoekresultaat. Slechts 11 procent stopt na de eerste pagina.
  • 53 procent leest sponsored links ‘vaak’ of ‘soms’. 34 procent klikt er ‘vaak’of ’soms’op, waarvan:
  • 14 procent van de ondervraagde inkopers zegt dat ze sponsored links vaak lezen en 6 procent klikt er vaak op.
  • 65 procent van de markeketeers maakt gebruik van een betaalde searchstrategie om goed voor de dag te komen in de zoekresultaten.
  • 66 procent van de marketeers zeggen een strategie te hebben om een hoge ‘organische’ ranking op de zoekresultatenpagina’s te waarborgen.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in