Overslaan en naar de inhoud gaan

Herwin van den Berg Marketeer of the Year 2007

De titel Marketeer of the Year gaat dit jaar naar Herwin van den Berg (39), marketingdirecteur van Heineken Nederland. Nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prijs werd dit jaar voor de zevende maal uitgereikt door het Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Nima.

related partner content for mobile comes here

Naast Herwin van den Berg waren ook Raymond Spanjar (oprichter en chief hyving officer Hyves) en Jan Marijnissen (partijleider SP) genomineerd. Drie verschillende personen volgens de jury, maar wel drie mannen die heel goed in de gaten houden wat hun afnemers, klanten en kiezers wensen. En daarbij hun eigen uitgangspunten altijd in het oog houden. Ze weten hun doelgroepen op vernieuwende en succesvolle wijze te bereiken.

De drie genomineerden mochten tijdens MarketingLive! in Rotterdam hun case presenteren. De jury koos uiteindelijk voor Herwin van den Berg.
Juryvoorzitter Theo van Vugt: ‘Heineken opereert in een moeilijke dalende markt, waar winst in marktaandeel maar ten dele succes betekent. Toch weet Van den Berg zijn merken levend te houden. Daarbij wordt al jaren intensief gebruik gemaakt van internet. Het is de jury opgevallen dat Heineken steeds weer enthousiast naar nieuwe wegen zoekt om de consument te bereiken. Narrowcasting, maar ook nieuwe horecaconcepten van Heineken en Amstel zijn daar voorbeelden van. Net als grootschalige brandactivationprojecten rond belangrijke sport- en muziekevenementen. Van den Berg kan daarbij een voorbeeld zijn voor andere marketeers door de lef die hij toont en het risico dat hij neemt. Hij wil het vak ook verder helpen, ziet het belang van trademarketing en is tegelijkertijd behept met een gezond crossmediaal virus.’

De jury bestaat uit de volgende personen: Suzanne Ekel (winnaar van de prijs in 2001 en ex-Monsterboard), Robert de Groot (winnaar van de prijs in 2003 en voormalig commercieel directeur Citroën), René Frijters (winnaar van de prijs in 2004 en directeur van Alex Beleggingsbank), Alexander Ribbink (winnaar van de prijs in 2005 en ceo van TomTom), Hans Hagenaars (winnaar van de prijs in 2006 en directeur ING), Monica van der Meeren (areamanager van USG Capacity), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Frank van Delft (bestuurslid Nima) en voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing/).Verslagen van MarketingLive! zijn op te lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in