Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes kiest Japanse Media Person of the Year

Tsuneo Wantanabe, CEO en hoofdredacteur van The Yomiuri Shimbun Holdings, zal dit jaar de Media Person of The Year Award overhandigd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Tot nu toe zochten we de kandidaten voor deze belangrijke en prestigieuze prijs altijd in het Westen. Dit jaar hebben we naar het Oosten gekeken. Met de toekenning aan Tsuneo Wantanabe, eren we een topman die heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van een van de grootste media organisaties ter wereld en die de enorme verantwoordelijkheid draagt van het uitgeven van een dagblad met 's werelds grootste oplage. Hij is niet alleen betrokken bij print, maar ook TV, radio en tal van andere ondernemingen' zegt Terry Savage, executive chairman Cannes Lions.

related partner content for mobile comes here

De Yomiuru Shimbun Holdings is een uitgebreid conglomeraat van vele verschillende media. Bij de ruim 170 ondernemingen die onder de holding vallen, zitten onder meer radio- en televisiezenders, maar ook een pretpark en het Yomiuri Nippon Symphony Orchestra. Op het hoofdkantoor in Tokyo wordt de belangrijkste krant uitgeven, de Yomiuri Shimbun, opgericht in 1874. De krant, met een dagelijks lezerspubliek van 10 miljoen voor de ochtendeditie en 4 miljoen voor de avondeditie, heeft de hoogste krantenoplage ter wereld. Daarnaast kent de titel nog verschillende regionale edities en The Daily Yomiuri en een Japans Engelstalig dagblad met een oplage van 40.000. De award zal tijdens het Press en Cyber Lion gala worden overhandigd op woensdag 20 juni in het Palais des Festivalls in Cannes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in