Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing of eenmalige actie?

Sinds enkele weken worden in diverse kranten paginagrote advertenties afgedrukt, die strijden om de gunst van de automobilist.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een gezamenlijke (éénmalige?) campagne van RAI vereniging, BOVAG, TLN, EVO en VNA, die het beleid van het huidige kabinet aan de kaak stelt.

related partner content for mobile comes here

Merkwaardigerwijs heet de campagne dan weer , compleet met een website.

Ik heb me afgevraagd of het wel past binnen deze blogscene, maar denk dat het zeker raakvlakken kent.

Je kunt er over discussiëren of hier marketing bedreven wordt of dat het meer weg heeft van een eenmalige campagne waarin de strijd aangebonden wordt met het huidige kabinet. De campagnemakers spreken zelf van een actie, waarbij ik me afvraag of het de deelnemende organisaties op een juiste manier voor het voetlicht plaatst en daarmee zichzelf misschien wel verkeerd positioneren.

Persoonlijk vind ik de campagne een vrij hoog 'TON- gehalte' hebben, waarbij ferme taal al zou moeten werken om zaken in beweging te krijgen. Verder wordt er naar mijn mening op een simplistische manier aandacht geschonken aan het feit om het fileprobleem op te lossen, waarbij men zich volgens mij juist tot de verkeerde doelgroep richt.
Beter was het geweest deze actie (openlijk) te koppelen aan een campagne gericht aan de kamerleden van de vaste kamercommissies voor mobiliteits-en/of belastingvraagstukken.

Dat zijn de mensen die binnen ons huidige parlementaire democratisch bestel invloed kunnen uitoefenen.
Aansluitend lijkt het me moeilijk om het effect van deze campagne meetbaar te maken, anders dan de teller op de startpagina van de website die aangeeft dat er al wel ruim 1,3 miljoen (stand vanmiddag) bezoekers op de website zijn geweest.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in