KRO-NCRV introduceert WhatsApper Iris tegen pesten


Appende doelgroep
Iris is ontwikkeld om pesten bespreekbaar te maken en jongeren te helpen. Rekening houdende met het mediagebruik van deze doelgroep is Iris een (fictief) persoon, bereikbaar via WhatsApp. Via het berichtje ‘IRIS AAN’ kunnen jongeren berichten ontvangen van Iris, waarbij ze vraagt of ze haar omgeving moet vertellen dat ze wordt gepest. Via de antwoorden besluit ze dan of ze de confrontatie opzoekt of vermijdt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSInteractief
Iris is een gebaseerd op echte verhalen. Kinderen hebben geholpen bij het schrijven hiervan en daar komt bij dat Iris gebruik maakt van gesproken berichten, snapchats, video’s en foto’s . De gebruiker heeft invloed op haar verhaal door het insturen van reacties. Hierdoor kan haar verhaal op vier manieren aflopen. Op deze manier komen kinderen, zowel pester als gepeste, achter hun eigen houding ten opzichte van pesten.
Voor de lancering is samengewerkt met organisaties als Stichting School en Veiligheid, Kikid, Respect Education Foundation, Nationale Academie voor Media en Maatschappij en De Kindertelefoon. Iris is een voorbeeld van de nieuwe mediavormen waarmee KRO-NCRV een doelgroep probeert te bereiken en zal 18 september worden gelanceerd, een dag voor de start van Week Tegen Pesten (19 september – 23 september).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid