Overslaan en naar de inhoud gaan

KRO-NCRV introduceert WhatsApper Iris tegen pesten

Omroep komt met chattend concept ter gelegenheid van de Week Tegen Pesten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Appende doelgroep

related partner content for mobile comes here

Iris is ontwikkeld om pesten bespreekbaar te maken en jongeren te helpen. Rekening houdende met het mediagebruik van deze doelgroep is Iris een (fictief) persoon, bereikbaar via WhatsApp. Via het berichtje kunnen jongeren berichten ontvangen van Iris, waarbij ze vraagt of ze haar omgeving moet vertellen dat ze wordt gepest. Via de antwoorden besluit ze dan of ze de confrontatie opzoekt of vermijdt.

Interactief

Iris is een gebaseerd op echte verhalen. Kinderen hebben geholpen bij het schrijven hiervan en daar komt bij dat Iris gebruik maakt van gesproken berichten, snapchats, video’s en foto’s . De gebruiker heeft invloed op haar verhaal door het insturen van reacties. Hierdoor kan haar verhaal op vier manieren aflopen. Op deze manier komen kinderen, zowel pester als gepeste, achter hun eigen houding ten opzichte van pesten.

Voor de lancering is samengewerkt met organisaties als Stichting School en Veiligheid, Kikid, Respect Education Foundation, Nationale Academie voor Media en Maatschappij en De Kindertelefoon. Iris is een voorbeeld van de  waarmee KRO-NCRV een doelgroep probeert te bereiken en zal 18 september worden gelanceerd, een dag voor de start van Week Tegen Pesten (19 september – 23 september).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in