Overslaan en naar de inhoud gaan

Justus Stemfoort wint Mindshare Thesis Award 2016

Hij wint de vijfde Mindshare Thesis Award met zijn scriptie 'To anyone who fears dying, keep on buying!”.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Stemfoort nam de uitdrukking ‘De één zijn dood is de ander zijn brood’ wel erg letterlijk, door zijn Thesis te baseren op de Terror Management Theorie, en de uitgangspunten hiervan te verbinden met gangbare marketingprincipes. Kort gezegd: wanneer mensen met hun eigen sterfelijkheid geconfronteerd worden, zijn ze vatbaarder voor (reclame over) lokale merken en luxeproducten.

Deze hypothese laat zich vrij simpel verklaren vanuit het de hang naar zekerheid wanneer mensen angst ervaren, daarbij kan een reminder aan de dood ervoor zorgen dat je het leven tot in den volste wil leven. Binnen deze studie werd er geen significant verband gevonden tussen dood/angst-umfeld en voorkeur voor lokale producten. Wel was er een indicatief hogere voorkeur zichtbaar voor luxeproducten onder mensen die geconditioneerd waren op dood/angst.

related partner content for mobile comes here

Stemfoort begint deze maand in een traineeship. Hij loopt een half jaar mee met verschillende disciplines binnen Mindshare, te beginnen bij Business Intelligence.

De Mindshare Thesis Award is een prijs voor de beste scriptie op het gebied van media-onderzoek voor studenten van de Vrije Universiteit en de Universiteit van Amsterdam. Mindshare deelt de award jaarlijks uit in samenwerking met Faculteitsvereniging EOS (VU) en Studievereniging Mercurius (UvA).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in