Overslaan en naar de inhoud gaan

Appelsientje kiest voor ‘echte reclame’

Gezinnen kregen een camera mee en filmden hun eigen ontbijtsituatie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Appelsientje wil zijn claim ‘100% puur sap’ in de nieuwste reclamecampagne onderstrepen met commercials die ‘net echt’ zijn, ook puur dus (zie alle vier de commercials door dit bericht heen, inclusief full credits). Door een aantal gezinnen te vragen zelf een week lang hun eigen ontbijtsituatie te filmen, en het beeldmateriaal vervolgens te gebruiken om een commercial van te monteren, ontstaat een meer waarheidsgetrouwe weergave van de werkelijkheid, is de gedachte.

related partner content for mobile comes here

Lees

een interview met Siska Schippers director marketing en R&D bij FrieslandCampina Riedel, over de nieuwe campagne.

Siska Schippers director marketing en R&D bij FrieslandCampina Riedel, over de nieuwe campagne.

director marketing en R&D bij FrieslandCampina Riedel, over de nieuwe campagne.

 


Zware ochtend

Die aanpak werd gekozen in samenwerking met reclamebureau ACHTUNG! mcgarrybowen en productiemaatschappij Wefilm. ‘Uniek’ wordt de manier van werken genoemd, maar nieuw is het toch niet echt. Wefilm maakte naam met ‘real life reclame’ en paste het concept van het uitdelen van camera’s zelfs ook eerder toe, namelijk voor een (zie voorbeeldvideo helemaal onderaan).


Blije ochtend

Het campagnethema heeft de naam ‘100% pure momentjes’ meegekregen. De campagne rondom het ontbijt is de eerste onder die noemer.


Luie ochtend

De campagne kent ook een activatie-element. De doelgroep wordt uitgenodigd om het eigen ‘100% pure ochtendmoment’ te delen via de Appelsientje Facebook pagina. Appelsientje: ‘De winnaars zijn vervolgens de nieuwe hoofdrolspelers in de campagne op social media én in lokale media in hun eigen woonplaats.’


Fitte ochtend

Credits
Opdrachtgever: Appelsientje (onderdeel van FrieslandCampina Riedel)
Verantwoordelijk bij klant: Marlies van der Meulen (Brand Lead Appelsientje)
Bureau: ACHTUNG! mcgarrybowen
Creatie: Mark Muller, Julio Alvarez & Cesar Garcia
Account: Annabelle Klop
Strategie: Boris Nihom
RTV producer: Kim Buijs
Productiemaatschappij: WeFilm
Regie: Roel Welling
Producer: Dania Lopies
Edit & grading: The Compound
Geluid: Audentity
Activatie: MEC WavemakerMediabureau: MEC

Video Ouders van Nu:



 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in