Overslaan en naar de inhoud gaan

'KPN en VodafoneZiggo mogen geen extraatjes meer aanbieden in standaardpakket'

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil vooral voorkomen dat kleinere spelers als Tele2 en T-Mobile worden weggedrukt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Autoriteit Consument & Markt waakt voor een duopolie van aanvoerders in de telecommarkt KPN en VodafoneZiggo. Het gaat dan ook  strenger toezicht houden op de markt voor tv, internet en telefonie. Met name de dominante positie van KPN en fusiebedrijf VodafoneZiggo op het gebied van totaalpakketten is voor de toezichthouder reden om daarin 'de grenzen op te zoeken'.

related partner content for mobile comes here

Gratis content
Dat zei directeur Telecom Johan Keetelaar van de ACM donderdag in een interview met het AD. Hij wil vooral voorkomen dat kleinere spelers als Tele2 en T-Mobile worden weggedrukt doordat KPN en VodafoneZiggo totaalpakketten kunnen aanbieden met kortingen en 'gratis' content zoals voetbal, Formule 1 of populaire series.

Geen extraatjes
De ACM wil er zeker van zijn dat consumenten keuze houden uit meer dan twee aanbieders. Dat kan betekenen dat extraatjes geen onderdeel meer mogen uitmaken van het standaardpakket. 'Als Ziggo klanten gratis Max Verstappen en Formule 1 biedt, of een filmkanaal, dan wil ik daar misschien wel tegen optreden', aldus Keetelaar.

Keetelaar noemt het goed dat partijen innovatief zijn, maar het wordt volgens hem anders als klanten mede daardoor nauwelijks nog overstappen of teveel betalen. Hij zou liever zien dat aanbieders een eenvoudiger standaardpakket bieden met toevoegingen naar keuze.

De ACM werkt sinds eind vorig jaar aan een nieuwe analyse van de Nederlandse telecommarkt die begin 2018 klaar moet zijn.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in