Overslaan en naar de inhoud gaan

Kevin Roberts komt naar Emoday

Afgelopen februari moest hij ineens onder het mes en miste daardoor Emoday, maar 14 juni is hij er wel: Mister Lovemarks Kevin Roberts.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen februari moest hij ineens onder het mes en miste daardoor , maar 14 juni is hij er wel: Mister Lovemarks Kevin Roberts.

related partner content for mobile comes here

Onderstaande tekst komt uit een interview dat Tijdschrift voor Marketing in januari van dit jaar had met Kevin Roberts, ceo worldwide van Saatchi&Saatchi. Het hele interview is ook terug te vinden in de .

Kevin Roberts (61) maakt sinds 2000 deel uit van de raad van bestuur van Publicis Groupe, de eigenaar van S&S. Hij is bezig met alweer zijn derde boek over . Zijn favoriete lovemark: Apple, of beter gezegd, Steve Jobs.

De baas van Apple wist met het op de markt brengen van de iPod en digitale mediaspeler iTunes de consument immers gelukkiger te maken, aldus Roberts. ‘Jobs gaf de consument mobiliteit, vrijheid en de mogelijkheid om maar één nummer van een album te downloaden. Eind van de muziekindustrie, begin van iTunes en iPod. Het merk Apple werd zo een lovemark.’

‘Al die academici die schrijven dat marketing vraag creëert, hebben het fout. De consument is de baas. Brandmanagers zullen de controle over hun merk moeten opgeven. Lastig, maar noodzakelijk om van een merk een lovemark te maken. Daarom is de ouderwetse manier van marketing bedrijven dood. De rol van de hedendaagse marketingafdeling is een beweging aan de gang zien te krijgen. Barack Obama wist, ondanks belabberde marketing, een beweging op gang te krijgen en hij werd president. De geest zou moeten zijn: we starten met de consument en niet het merk. Creëer een beweging door participatie.’

Emoday
Roberts komt 14 juni langs op Emoday, in De Kookfabriek. Naast Roberts Roland van Kralingen, Tex Gunning (AkzoNobel) en Hanneke Faber (Procter & Gamble). Bovendien wordt ‘s avonds de nieuwe Marketeer of the Year bekend gemaakt.
Er zijn nog een paar kaarten over voor dit evenement. .

Daarnaast ligt er op de redactie het boek klaar voor diegene die antwoord heeft op de volgende vraag: In welke Londense wijk staat de galerie van de gebroeders Saatchi & Saatchi?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in