Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken zoekt pioniers met plannen

Bierbrouwer start nieuw digitaal innovatieprogramma, Frontier.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het &;Frontier&;-initiatief vraagt de brouwer bedrijven om nieuwe digitale diensten aan te dragen voor vier categorieën problemen. Die  variëren van het cool maken van het drinken-met-mate tot het verbeteren van de ‘drinkervaring’ in bars.

related partner content for mobile comes here

De winnende ideeën ontvangen een minimum van € 50.000 aan marketingbudget voor een pilot volgend jaar. Heineken zal de gekozen kandidaten verder bijstaan met financiering, advies  en coaching om de innovaties, vooral voor mobiel, ook daadwerkelijk op de markt te brengen.

Brouwhuis

Het Frontier-project past binnen een groter plan. In 2010 stelde Heineken zichzelf het doel om in 2020 6% van de uitgaven in innovatie te steken. Vorig jaar richtte het hiervoor al de op, voor een open samenwerking tussen ondernemers, uitvinders, universiteiten, leveranciers en bierkenners.

Nu is daar Frontier bij gekomen, dat nadrukkelijk is gericht op samenwerken met pioniers van innovatieve technologie. Heineken stelt overigens dat het zich niet alleen richt op start ups, maar kijkt naar technologiebedrijven in ‘verschillende fases van hun ontwikkeling’. Frontier vraagt ze om hun nieuwe ideeën voor 12 November 2014 aan te bieden via de speciale Frontier-website.

Jury

Een mondiale jury van Heineken zal uit de inzendingen een shortlist opstellen van twee kandidaten voor iedere categorie, Zij kunnen hun ideeën presenteren in een virtueel pitch-proces dat in januari wordt gehouden.

De vier categorieën zijn:

  • How to make drinking in moderation cool
  • A better beer experience at bars
  • Innovative music events
  • Informed shopping choices.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in