Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers snappen mobile nog niet

57 procent van de marketeers heeft nog geen doelstellingen vastgesteld voor mobile, zo zegt Forrester.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Forrester vroeg voor het onderzoek ‘Make The Most Of Analytics To Meet Your Mobile Objectives’ 70 senior marketeers naar hun plannen voor mobile.

related partner content for mobile comes here

Wat blijkt: de meerderheid heeft nog geen duidelijke doelstellingen gedefinieerd. Een aanzienlijk deel van de respondenten ziet mobile ook nog niet als volwassen kanaal: 29 procent zegt nog te experimenteren met mobile metrics, en meer dan een kwart zet mobile in om ‘innovatief over te komen’.

De realiteit, aldus Forrester, is dat veel marketeers simpelweg niet in staat zijn om hun mobile marketingprogramma’s verder te laten groeien. Doelstellingen en meettechnieken ontbreken nog. Er is dus een goede eerste stap nodig, zo schrijft Forresteranalist Thomas Husson. Zoals een adequate mobile analytics-oplossing. Minder dan de helft van de ondervraagde marketeers heeft op dit moment zoiets in huis.

Maar daar blijft het niet bij. Husson: ‘Een goed meetplan opstellen en de data in de gaten houden, is de eerste stap. Succesvolle marketeers pakken de insights uit de verkregen data en rollen deze uit naar nieuwe campagnes, programma’s en strategieën.’

Andere bevindingen:

- 53 procent van de respondenten heeft kpi’s gedefinieerd om voortgang te kunnen meten.

- Metrics matchen vaak niet met de doelstellingen: 30 procent van de ondervraagde marketers heeft bijvoorbeeld groei van brand awareness als een doelstelling. Maar slechts 16 procent meet dit.

- 38 procent van de marketeers heeft een mobile analytics-oplossing geimplementeerd. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in