Overslaan en naar de inhoud gaan

'Hand van God' niet in strijd met goede smaak

De klacht over de tv-commercial van telecombedrijf Versatel, waarin de Hand van God een doelpoging van Feyenoord-speler Romeo Castelen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De klacht over de tv-commercial van telecombedrijf Versatel, waarin de een doelpoging van Feyenoord-speler Romeo Castelen intikt, is ongegrond verklaard.
De Reclame Code Commissie oordeelde op dinsdag dat de film niet in strijd is met de goede smaak.

related partner content for mobile comes here

Versatel reageert opgelucht. Een woordvoerster zegt tegen het ANP: 'We vinden het vervelend dat er zoveel klachten zijn binnengekomen, want we willen geen mensen kwetsen. Maar we vinden zelf ook dat we geen grens hebben overschreden.'

De Reclame Code Commissie ontving vanaf de eerste uitzenddatum op 18 april maar liefst 213 klachten over de reclame voor een supersnelle adsl-verbinding met het aanbod voor rechtstreekse uitzendingen van het eredivisievoetbal. De klagers noemden het spotje vooral kwetsend voor gelovigen.

De ChristenUnie overhandigde vorige week dinsdag nog 1100 handtekeningen aan de commissie, om aan te geven dat de adverteerder naast had geschoten.
Er bestaat nu geen reden meer om de commercial van de buis te houden, maar Versatel toont zich behoudend. De woordvoerster: 'Voorlopig even niet, omdat we eerst met andere reclame-uitingen komen, maar wellicht later.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in