Drie genomineerden voor de prijs Marketeer of the Year 2004
Er zijn drie genomineerden geselecteerd voor de prijs Marketeer of the Year 2004. Deze prijs wordt uitgereikt door het Tijdschrift voor…
De jury heeft uit een groot aantal inzendingen de volgende drie namen geselecteerd die voor de prijs in aanmerking komen:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
related partner content comes here
- René Frijters, directeur van Alex. ‘In een markt die niet makkelijk is op dit moment, blijft Alex investeren in het merk en blijft het de propositie voortdurend op een voortreffelijke wijze uitbouwen’, aldus de jury.
- Peter Vertregt, marketing directeur van Heineken. ‘Het is als marktleider niet makkelijk om intern en extern mensen in beweging te krijgen. Innovaties zoals de Beertender, 6pack tv én een aantal verpakkingsinnovaties zorgen dat Heineken als merk ook voor jongeren relevant blijft’, aldus de jury.
- René van der Meer, marketing directeur van Atag/Etna/Pelgrim Home Products. ‘Een minder bekende marketeer, maar het is uitermate verrassend om te zien hoe Van der Meer in een moeilijke markt en vanuit een lastige startsituatie, de onderneming tot groei brengt door toegevoegde waarde te bieden’, aldus de jury. Wie de prestigieuze prijs ontvangt, wordt op 10 juni duidelijk als tijdens de PIM Marketing Innovatiedag de drie genomineerden hun case presenteren en de jury de winnaar bekend maakt. De Marketeer of the Year-prijs werd tot vorig jaar om de twee jaar uitgereikt, maar is vanaf dit jaar een jaarlijkse prijs geworden. De prijs is voor de marketeer die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe en oude marketinginstru-menten inzet. Voorheen speelden de inzet van internet, e-mail en andere nieuwe middelen een grote rol bij de toeken-ning van de prijs, maar de jury vindt dat een geïntegreerde marketingaanpak inmiddels niet meer zonder die middelen kan. Nima, PIM en het Tijdschrift voor Marketing/Marketing-online hebben de afgelopen maanden opgeroepen marketeers te nomineren voor de prijs. Er zijn meer dan twintig namen ingediend met vaak overtuigende bewijsvoering. De jury heeft vervolgens aanvullende informatie opgevraagd en daarna een shortlist samengesteld, waarbij de belangrijkste criteria zijn: vernieuwing en effectiviteit. De jury bestaat uit: Suzanne Ekel (winnaar van de prijs in 2001 en ex-Monsterboard), Theo Schellekens (winnaar van de prijs in 1999 en ex-Wehkamp), Robert de Groot (winnaar van de prijs in 2003 en marketing-directeur Citroën), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Frank van Delft (vice-voorzitter Nima) en Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid