Overslaan en naar de inhoud gaan

Danone gaat voor mannen met stevige trek

Vooral in het Verenigd Koninkrijk zal Danone zich in zijn campagne richten op hét 4-uurmoment, waarop veel mensen trek krijgen in een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vier uur? Bakkie yoghurt! Danone stopt een tijdje met vrouwgerichte marketing en komt met een campagne gericht op ‘laddish humour’. Althans in Groot Brittannië. Het Franse yoghurt-icoon gooit het in zijn marketingcommunicatie compleet over een andere boeg en verruilt de ’vrouwelijke’ boodschap van licht en gezond voor een boodschap die juist ‘de jongens’ moet aanspreken.

LadBible demographic
De -campagne van Naked Communications gaat aan de slag met content die het verzamelde met een yoghurt-automaat en ruim 400 passanten die er hun hongerschreeuw om per direct iets te eten afreageerden op een bakje frisse zuivel. Vine-personalities Arron Crascall, Ben Phillips en Anto Sharp worden ingezet als endorsers, omdat ze volgens Danone kunnen worden aangemerkt als ‘well-loved across the LadBible demographic’. Ze passen ook goed bij de humoristische en down-to-earth personality van het merk Danio. Het trio gaat aan de slag met het thema ‘hunger cries’ in openbare ruimten en de uitkomsten posten ze via Vine, Facebook, Twitter en YouTube.

related partner content for mobile comes here

Volgens Niccolo Rigo, Naked’s strategy director, onderscheiden campagnes van succesvolle mannensnacks als Pepperami en Snickers zich door duidelijk over het voetlicht te brengen dat ze per direct je hongergevoel wegnemen, een producteigenschap waar &;lads&; zeer gevoelig voor zijn. Gezondheidsclaims spelen daarbij geen echte rol en worden dus ook niet gebruikt in de marketingcommunicatie. Vooral in het Verenigd Koninkrijk zal Danone zich richten op hét 4-uurmoment, waarop veel mensen trek krijgen in een tussendoortje.

Vending Machine Challenge


Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in