Overslaan en naar de inhoud gaan

Banken hebben meer oog voor klanten

De tien grote banken en verzekeraars houden beter rekening met het belang van de klant. Helemaal vanzelf gaat dat niet, het gebeurt vooral…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van de AFM. Die meet met een zogenoemd Klantbelang Dashboard vanaf 2010 of de banken en verzekeraars de belofte waarmaken om het belang van de klant centraal te stellen. In 2012 scoorden grote banken en verzekeraars gemiddeld een 3,3 op de vijfpuntschaal van het Klantbelang Dashboard. In 2011 was dat nog 3,0 en 2,7 het jaar daarvoor.

related partner content for mobile comes here

Tegelijkertijd worstelen de banken met ‘de uitdagingen die daarbij horen’, aldus . Verbeteringen in producten en diensten alleen zijn niet voldoende. Banken en verzekeraars hebben ook een uitdaging om beter inzichtelijk te maken wat wel en niet goed gaat en hun klanten te betrekken in een dialoog hierover. Dat gebeurt niet voldoende.

Ook merkt de AFM dat de grote banken en verzekeraars nog niet consequent denken vanuit de belangen van klanten. Op onderwerpen waar de AFM al langer de aandacht op vestigt, boeken zij duidelijk meer vooruitgang dan op terreinen waarop de AFM geen druk uitoefent.

Een aantal veranderingen is goed zichtbaar, bijvoorbeeld de verbeterde kwaliteit en begrijpelijkheid van de verstrekte informatie en de vereenvoudiging van het assortiment spaarproducten. Andere veranderingen kan de klant hoogstens merken als hij daar zelf mee in aanraking komt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in