Overslaan en naar de inhoud gaan

Amstel vernieuwt sponsorcontract met Champions League

Amstel Bier blijft de komende jaren sponsor van de UEFA Champions League. Vorige week maakten Amstel en de UEFA bekend dat Europa's…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verbintenis tussen Amstel en UEFA is een van de langstlopende in de geschiedenis van de UEFA Champions League. In 2004 bestaat deze verbintenis tien jaar.

related partner content for mobile comes here

Gert den Hertog, Deputy Director Corporate Marketing Heineken N.V., is verheugd over de hernieuwde overeenkomst: ‘De UEFA Champions League biedt ons een ideaal platform om het Amstel merk en de associatie met voetbal en voetbalfans te versterken. Sinds jaren identificeren wij ons met de fans die voetbal zien als de sport die hen bindt en plezier verschaft. Ons sponsorschap van de UEFA Champions League gaat dan ook veel verder dan het leveren van bier en het adverteren in stadions en op televisie. De komende drie jaar zal dat weer overduidelijk blijken uit de activiteiten die we door heel Europa zullen ondernemen.’

Amstel's langdurige verbintenis met de UEFA, heeft naar de mening van Den Hertog bijgedragen aan de nummer twee positie die dit merk in Europa inneemt. Het sponsorschap van de UEFA Champions League heeft Amstel's merkbekendheid en sympathie bij consumenten in Europa enorm versterkt. Amstel Bier, onderdeel van het Heineken concern, profileert zich als hét bier voor de voetbalfan. Niet voor niets is Amstel met name populair in typische voetballanden in Europa. Amstel vat haar band met de fans en het voetbal samen in de term 'Fanship'. Iets wat aansluit bij de merkwaarden 'Friendship, Fun & Freedom', aldus Den Hertog.

Amstel wil gedurende de gehele UEFA Champions League competitie de fans voetbalplezier verschaffen. Hiervoor heeft Amstel een uniek sponsormodel ontwikkeld waarin alle onderdelen in hoge mate op elkaar zijn afgestemd. Zo zullen de speciaal door Amstel ontwikkelde televisiespots (break bumpers) rondom de wedstrijden, worden ondersteund met diverse enthousiaste 'Fanship' boodschappen. Deze komen geïntegreerd aan bod in commercials, advertenties, promotionele acties op de winkelvloer, nieuwe media, speciaal geproduceerde kranten enzovoort. Verder zal Amstel de fans rond de wedstrijden vermaken met activiteiten. Met name op de finaledag van de UEFA Champions League zal dit overduidelijk blijken, wanneer onder andere de overbekende Amstel hoeden worden uitgedeeld aan de fans die op Old Trafford de finale komen bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in