Amstel vernieuwt sponsorcontract met Champions League


De verbintenis tussen Amstel en UEFA is een van de langstlopende in de geschiedenis van de UEFA Champions League. In 2004 bestaat deze verbintenis tien jaar.
Gert den Hertog, Deputy Director Corporate Marketing Heineken N.V., is verheugd over de hernieuwde overeenkomst: ‘De UEFA Champions League biedt ons een ideaal platform om het Amstel merk en de associatie met voetbal en voetbalfans te versterken. Sinds jaren identificeren wij ons met de fans die voetbal zien als de sport die hen bindt en plezier verschaft. Ons sponsorschap van de UEFA Champions League gaat dan ook veel verder dan het leveren van bier en het adverteren in stadions en op televisie. De komende drie jaar zal dat weer overduidelijk blijken uit de activiteiten die we door heel Europa zullen ondernemen.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftAmstel's langdurige verbintenis met de UEFA, heeft naar de mening van Den Hertog bijgedragen aan de nummer twee positie die dit merk in Europa inneemt. Het sponsorschap van de UEFA Champions League heeft Amstel's merkbekendheid en sympathie bij consumenten in Europa enorm versterkt. Amstel Bier, onderdeel van het Heineken concern, profileert zich als hét bier voor de voetbalfan. Niet voor niets is Amstel met name populair in typische voetballanden in Europa. Amstel vat haar band met de fans en het voetbal samen in de term 'Fanship'. Iets wat aansluit bij de merkwaarden 'Friendship, Fun & Freedom', aldus Den Hertog.
Amstel wil gedurende de gehele UEFA Champions League competitie de fans voetbalplezier verschaffen. Hiervoor heeft Amstel een uniek sponsormodel ontwikkeld waarin alle onderdelen in hoge mate op elkaar zijn afgestemd. Zo zullen de speciaal door Amstel ontwikkelde televisiespots (break bumpers) rondom de wedstrijden, worden ondersteund met diverse enthousiaste 'Fanship' boodschappen. Deze komen geïntegreerd aan bod in commercials, advertenties, promotionele acties op de winkelvloer, nieuwe media, speciaal geproduceerde kranten enzovoort. Verder zal Amstel de fans rond de wedstrijden vermaken met activiteiten. Met name op de finaledag van de UEFA Champions League zal dit overduidelijk blijken, wanneer onder andere de overbekende Amstel hoeden worden uitgedeeld aan de fans die op Old Trafford de finale komen bekijken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid