Adverteerder wacht nog even met mobile advertising


De BVA zond recentelijk een enquete uit onder haar leden, met een lage respons van 20 procent. Deson-danks ziet de branchevereniging een aantal ontwikkelingen, die ze deelde met de bezoekers van de AIB Mobile Advertising Summit, afgelopen donderdag in Amsterdam.
De belangrijkste uitkomsten:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe meeste adverteerders zien het belang van mobile advertising, maar 71 procent heeft op dit moment nog geen concrete plannen in de richting van mobiele marketing of advertising. 65 procent wil zich er echter wel in verdiepen, 29 procent ‘wacht nog even af’.
Op dit moment zet 23 procent van de ondervraagde leden mobile advertising in, en dan gaat het met name om sms-acties.
Op de vraag 'wat is mobile advertising?' antwoordt 94 procent met sms, 71 procent denkt ook aan Bluetooth, en 59 procent noemt een mobiele website.
Het belangrijkste doel van mobile advertising volgens de leden: het genereren van leads, awareness, direct sales en een upgrade van diensten communiceren.
Op de vraag ‘Met wie zou je in zee gaan als je aan mobile advertising wilt beginnen?’ antwoordt 41 procent met het bestaande reclamebureau, maar 41 procent denkt erover om met een nieuwe partner in zee te gaan. Hier liggen dus kansen voor nieuwe bureaus.
De leden verwachten van de BVA dat deze een voortrekkersrol zal spelen als het gaat om mobile advertisingontwikkelingen. De BVA-werkgroep IDBC zal deze taak op zich nemen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid