Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerder wacht nog even met mobile advertising

Wat verwachten Nederlandse adverteerders op dit moment van mobile advertising? De Bond van Adverteerders (BVA) deed een klein onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De BVA zond recentelijk een enquete uit onder haar leden, met een lage respons van 20 procent. Deson-danks ziet de branchevereniging een aantal ontwikkelingen, die ze deelde met de bezoekers van de AIB Mobile Advertising Summit, afgelopen donderdag in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

De belangrijkste uitkomsten:

De meeste adverteerders zien het belang van mobile advertising, maar 71 procent heeft op dit moment nog geen concrete plannen in de richting van mobiele marketing of advertising. 65 procent wil zich er echter wel in verdiepen, 29 procent ‘wacht nog even af’.

Op dit moment zet 23 procent van de ondervraagde leden mobile advertising in, en dan gaat het met name om sms-acties.

Op de vraag 'wat is mobile advertising?' antwoordt 94 procent met sms, 71 procent denkt ook aan Bluetooth, en 59 procent noemt een mobiele website.

Het belangrijkste doel van mobile advertising volgens de leden: het genereren van leads, awareness, direct sales en een upgrade van diensten communiceren.

Op de vraag ‘Met wie zou je in zee gaan als je aan mobile advertising wilt beginnen?’ antwoordt 41 procent met het bestaande reclamebureau, maar 41 procent denkt erover om met een nieuwe partner in zee te gaan. Hier liggen dus kansen voor nieuwe bureaus.

De leden verwachten van de BVA dat deze een voortrekkersrol zal spelen als het gaat om mobile advertisingontwikkelingen. De BVA-werkgroep IDBC zal deze taak op zich nemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in