Overslaan en naar de inhoud gaan

ADCN komt met Dutch Creativity Fund

Het Dutch Creativity Fund is bedoeld om creativiteit in Nederlandse marketingcommunicatie te stimuleren.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

ADCN nodigt alle Nederlandse merken en creatieve bureaus uit om te investeren en participeren. Het gaat om een relatief kleine bijdrage op basis van het marketing- en mediabudget en de draagkracht per organisatie.

Met de opbrengsten van het fonds wil ADCN twee nieuwe educatieve programma’s ontwikkelen: &;The Creative Marketer&; en &;The Future Creative&;. &;De programma’s moeten zorgen voor meer creatief leiderschap, smart creativity en innovatie in de Nederlandse marketingwereld, en Nederland terugbrengen aan de wereldtop van marketing en creativiteit&;, zegt ADCN-directeur Dinesh Sonak (foto).

KPN partner
KPN is een van de eerste merken die de plannen van ADCN, als main partner, gaan steunen. Sonak: &;Iedereen is het erover eens dat creatieve ideeën en oplossingen cruciaal zijn voor de groei van merken, de economie en de maatschappij. In een landschap dat de afgelopen jaren is gedomineerd door cfo&;s en kostenreducties, is het goed om harder te werken aan de ontwikkeling van creatief talent en creatieve cultuur, en aan de samenwerking tussen creatie, marketing en media. Natuurlijk is er veel talent en werk, maar er valt nog veel te winnen.&;

The Creative Marketer
Het doel van The Creative Marketer is om de ontwikkeling van een generatie creatieve marketing, brand en communicatiemanagers te versnellen. Sonak: &;Het professioneel leiding geven aan creatieve organisaties, teams en processen is een vak dat marketeers niet van huis uit leren, op de universiteit of hogeschool, en ook niet bij business schools of NIMA-examens. Terwijl de creërende functie toch de belangrijkste is van de marketingafdeling. Bijna alle marketingdirecteuren die wij spreken, geven aan dat de creative capability van hun teams en organisatie omhoog kan, om voor veel meer returns te zorgen op de investeringen in creatief werk en bijbehorende media. En om voor doorbraken te zorgen. Hoe ontwikkel je een creatieve visie op de toekomst van je merk? Hoe inspireer en voed je creatieve teams? Hoe beoordeel je creatieve ideeën? Wat is de rol en waarde van design voor je merk en business? Het gaat hierbij ook om betere toepassing van eigenschappen als durf en empathie en van vaardigheden als holistisch denken en het omgaan met onzekerheden. En natuurlijk het managen van alle fasen van het creatieve proces. Wij gaan modules opzetten die mensen makkelijk naast hun werk kunnen volgen.&;

related partner content for mobile comes here

Smart Creativity
Ook in de creatieve industrie zelf wordt weinig geïnvesteerd in de professionele ontwikkeling van creatief talent, zegt Sonak. &;Hier is juist veel behoefte, ook vanuit de klantzijde, aan slimmere creatieve denkers die meer begrip hebben van bijvoorbeeld strategie, technologie, cultuur, media, data, gedragspsychologie, neuromarketing, design-thinking en agile werkprocessen. En aan creatieve professionals die in multidisciplinaire teams en netwerken kunnen samenwerken. Dat komt omdat de vraagstukken complexer worden, en omdat concurrentie steeds vaker uit onverwachte hoeken komt.&;

Het doel is om de eerste modules na de zomer 2016 aan te kunnen bieden.

In 2016 viert ADCN haar 50-jarig bestaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in