Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamecode Fieldmarketing opgenomen in Reclame Code

Regels voor werving op straat en aan de deur gelden nu voor iedereen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De gedragscode Fieldmarketing is met ingang van 1 januari 2016 opgenomen in de Nederlandse Reclame Code. De code biedt regels voor werving buiten de verkoopruimte, zoals op straat en aan de deur.

Het initiatief  komt van bedrijven die veel gebruik maken van fieldmarketing, zoals energieleveranciers, uitgevers, telecombedrijven en charitatieve instellingen. Voor hen is het van belang dat zij ook in de toekomst op straat en aan de deur kunnen blijven werven. Daarvoor zijn een aantal basisvoorwaarden onontbeerlijk, die zij nu in deze Code hebben vastgelegd.

related partner content for mobile comes here

In de Code staat onder meer dat een werver duidelijk moet aangeven voor wie hij werft en dat hij geen aanbiedingen mag doen aan consumenten waarvan hij vermoedt dat zij onder de 18 jaar zijn. Ook worden de tijdstippen waarop men aan de deur mag werven aangeduid. De code erkent de bestaande Bel-niet-aan stickers van onder meer Kassa en de Consumentenbond.

De gedragscode fieldmarketing was al sinds vorig jaar van toepassing voor de leden van de DDMA, de brancheorganisatie die de code heeft opgesteld. In de nieuwe situatie gaan de regels gelden voor iedereen die fieldmarketing inzet. De komende periode investeren de Stichting Reclame Code en de DDMA in het voorlichten van de sector. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in