Een tijdje geleden had ik een Molblogbericht klaarstaan met de titel 'Postbankmoe'. Gek werd ik er van. Duizenden Pimp my Pas advertenties, constant Mulder en die pater op TV, de Viktor en Rolf-campagne, en online een mediadruk waar niet tegenop te klikken was, een hypotheekoffensief, een recruitmentoffensief op marketingsites, en nog veel meer.
De wuppie was er nix bij. Uiteindelijk heb ik het bericht niet geplaatst omdat ik het stukje te 'zeurderig' vond, dat laat ik liever aan Peter Olsthoorn over. (Sorry Peter, jij kunt dat hebben, toch?).
Maar toch voel ik weer een Postbankmoeheid opkomen. Met het WK viel het gelukkig mee.
De Pimp-my-Pas-inhaker sloeg niet echt aan. Intussen won de Postbank wel nog wat prijzen voor beste adverteerder en marketeer geloof ik. Maar verder bleef het redelijk rustig. Tot vandaag.
Zojuist las ik dat de Postbank later deze week een makelaarsservice start. Klanten kunnen via de Postbank voor een vast tarief een huis zoeken, kopen of verkopen.
Samen met makelaar iBlue (toevallig ook blauw) verschijnen de aangeboden woningen op Funda. Slimme zet, dat sowieso.
Het wachten is op een mega-campagne. Postbank gaat in de aanval om Rabobank van de hypotheektroon te stoten. Het zal gepaard gaan met heel veel advertenties, heel veel banners, heel veel commercials en heel veel marketingtrucjes, e-mailcampagnes, DM-mailings, etc.
De mediabureaus en media zijn er blij mee. Ik wat minder, ik ben bang dat ik nu echt Postbank-moe word.
Is alle lof voor Postbank terecht? 'Kopen' ze al hun waardering? Zijn er meer mensen Postbankmoe? Of baal ik gewoon dat ik niet meewerk aan al dit campagnegeweld?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!