'Op mobiel heb je maar een paar seconden om de aandacht van een gebruiker te grijpen'

'Op mobiel heb je maar een paar seconden om de aandacht van een gebruiker te grijpen, als je eenmaal hun aandacht hebt kan je ze maximaal dertig seconden tot een minuut bezighouden’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er is een groot verschil tussen engagement van gebruikers mensen op mobiel of op desktop. Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen 'old skool' engagement (CPE) op desktop en de engagement voor mobiel? De inmiddels bijna klassieke term en metric CTR% geldt voor de eerste klik op de banner. Voor mobiele campagnes gebruiken we beter de term eCTR 'Effectieve CTR' wanneer de gebruiker binnen de mobiele rich media banner een actie uitvoert. Deze actie kan bijvoorbeeld het invullen van een formulier zijn of het volledig bekijken van ene video. Maar ook het doorklikken naar de landingspagina van de adverteerder. Van belang hierbij is dat van te voren duidelijk is welke actie voor de adverteerder van belang is. Op deze wijze kan daarop gestuurd worden.

Binnen mobiel adverteren heb je de verschillen tussen in app adverteren en adverteren binnen een mobiele browser. Uit onze cijfers blijkt dat advertenties in mobiele applicaties beter presteren, met een factor 15% tot 25%. Hierbij spreekt het voor zich dat het ook afhangt wat de boodschap is in de advertentie. Het downloaden van een game binnen een ander mobiel spel doet het bijvoorbeeld altijd goed. Maar ook een advertentie van een automerk op een iPad presteert goed. Voor mobiele advertenties geldt ook, dat content gerelateerde advertenties beter presteren, advertenties voor sieraden en bijous op een techy site.

Mobiel adverteren neemt een enorme vlucht, in app advertenties nemen met 85% hiervan het grootste gedeelte voor hun rekening. Voor branding en rich media advertenties zien we vooral automotive, entertainment, luxe goederen en retail terug als adverteerders. De grootste adverteerder wereldwijd op mobiel is Samsung.

Een mobiele advertentie moet erop gericht zijn om de consument een snelle handeling te laten uitvoeren die weinig tijd vraagt. Bijvoorbeeld het verkrijgen of downloaden van een coupon, een datum prikken in de kalender of het bekijken van een filmtrailer. Je hebt als adverteerder maar een paar seconden om de aandacht van gebruikers te grijpen, en als je eenmaal de aandacht hebt kan je ze gedurende maximaal 30 seconden tot een minuut vasthouden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie