NPO Radio 2 bleef in de periode augustus-september stabiel marktleider in 10+. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar kwam de publieke zender uit op precies hetzelfde marktaandeel: 12,4 procent. NLO en GfK maakten vanochtend de nieuwe luistercijfers bekend.
Qmusic blijft het goed doen in de brede doelgroep met een stijging van 10,1 naar 11,2 (index 111) procent. Nummer 3 is Radio 10 met eveneens een stijging: van 9,7 naar 10,2 (105). De dalende tendens bij Radio 538 zet door. De zender is nu vierde met 10,0 procent (was 10,6, index 942).
Stijgingen zijn er verder voor de publieke zenders NPO Radio 1 en NPO Radio 5 en Slam!.
20-49
In de commerciële doelgroep 20-49 maakt Qmusic wederom flinke progressie met een marktaandeel van 18,3 (index 116). De Ochtendshow met Mattie & Marieke is voor het eerst marktleider in die doelgroep (marktaandeel van 18,7 procent in het tijdslot van 6.00 tot 10.00 uur, ten opzichte van 18,5 procent Radio 538).
De andere grotere zenders zien het aandeel dalen. Radio 538 is tweede zender voor NPO Radio 2 en Radio 10.
25-54
In de commerciële doelgroep 25-54 een zelfde beeld als in 20-49: flinke groei bij Qmusic, maar ook Radio 10 maakt progressie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!