De Top 2000 is weer een succes geweest voor NPO Radio 2. De publieke zender staat bovenaan bij de luistercijfers in de periode november-december 2018 in de doelgroep 20-49 jaar van NLO en GfK. Het gaat om een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar: het marktaandeel is 18,4 procent (was 17,9, index 103). Ook in de periode december-januari zal het effect van de Top 2000 nog zichtbaar zijn. Radio 538 is tweede met 15.8 (was 16,5 procent, index 96).
Qmusic, Sky Radio en Radio 10
Qmusic, Sky Radio en Radio 10 zijn de nummers 3 tot en met 5. Qmusic (index 113) en Radio 10 (index 130) blijven stijgen, zoals de laatste maanden. Sky Radio heeft de stijging te danken aan de kersthits.
Opvallend is verder de stijging van 100%NL (index 116). Radio Veronica en NPO 3FM zijn wederom de verliezers. NPO 3FM ziet het aandeel zelfs bijna halveren.
10+
In 10+ zien we hetzelfde beeld met Radio 2 als marktleider, Radio 538 als tweede met een lichte daling en Sky Radio is derde, maar in tegenstelling tot in de doelgroep 20-49 is er een daling in marktaandeel. Radio 10 is duidelijk in opmars met een groei van 7,8 naar 9,9 (index 127) en ook Qmusic ziet groei.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!