Blendle heeft 4 miljoen euro aan financiering opgehaald bij Novamedia (de partij achter onder meer de Postcode Loterij en BookSpot) en Morten Strunge, een Deense investeerder.
Het geld gebruikt Blendle voor verdere groei, onder meer door marketing.
Boudewijn Poelmann van Novamedia zegt over de investering dat hij Blendle wil koppelen aan BookSpot (voorheen ECI): 'Al eerder kondigden wij aan dat BookSpot meerdere samenwerkingen wil aangaan. Deze stap past daar prima bij. Blendle en BookSpot vinden elkaar in de liefde voor lezen en de ambitie om lezen zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Wij kijken ernaar uit elkaar daarin te versterken.'
Strunge licht zijn investering toe: 'Mijn investering in Blendle is mijn grootste investering tot nu toe. Ik geloof erg in de visie van Blendle en werd gelijk verliefd op het team. In deze tijden concurreert een journalistieke reportage met video op Netflix, browsen op Facebook en luisteren op Spotify. Ik geloof dat Blendle kan herdefiniëren hoe we journalistiek tot ons nemen.'
Blende-baas Alexander Klopping vertelt hier meer over de totstandkoming van de deals.
Eerder investeerden de New York Times, Axel Springer, Nikkei en INKEF Capital al in Blendle. Die laatste twee partijen vorig jaar. De online kiosk moest vorig jaar reorganiseren, omdat het 'te hard heeft willen groeien'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!