Als het aan Pijper Media ligt, stopt Nieuwe Revu als zelfstandige titel en wordt het een wekelijkse bijlage van Panorama. Dat maakt hoofdredacteur Jonathan Ursem vanavond bekend. '67 jaar tijdschrifthistorie wordt in één keer van de Martinitoren geflikkerd!', voegt hij er aan toe.
In een interview met de Volkskrant zegt Ursem over het voorgenomen besluit: 'Veel mensen kopen beide bladen nu al als pakket. Dat pakket verkoopt vier keer zo goed als Nieuwe Revu alleen.’
De hoofdredacteur zegt verder dat aanleiding van het voorgenomen besluit de daling van de losse verkoop tijdens de coronacrisis is (-15 procent). Maar online zou het bereik de laatste maanden 10 procent zijn gestegen.
Ursem laat weten dat het laatste woord er nog niet over gezegd is, omdat Pijper Media het eenzijdig besloten heeft. Hij denkt zelf aan een verkoop en online doorstart.
Het magazine heeft een lange, succesvolle geschiedenis. Bekende oud-hoofdredacteuren zijn Derk Sauer, Hans Verstraaten en Jildou van der Bijl.
Het laatste decennium kwam er steeds meer de klad in en liep de printoplage fors terug. Onder meer door digitalisering werd Nieuwe Revu minder relevant en urgent. Na de sanering van Sanoma in 2013 werd Nieuwe Revu samen met onder meer Panorama, Playboy en Grazia verkocht aan de Groningse uitgever en drukker Pijper Media. Die partij heeft hoge drukoplages nodig om goede omzet te draaien.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!