Roularta Media Group neemt New Skool Media over. De Belgische uitgever is al actief in Nederland en Duitsland. Hier geeft Roularta onder meer Plus Magazine en Landleven uit. Met bijna 1.500 medewerkers en 300 miljoen omzet is het een grote partij. Roularta Media heeft uitbreiding in Nederland als belangrijk strategisch punt. De acquisitie van New Skool Media draagt daar voor grote mate aan bij.
New Skool Media is de op één na grootste magazine-uitgever van Nederland, met 21 mediamerken zoals EW (Elsevier Weekblad), BeleggersBelangen, Delicious, Kijk en Fiets. Bij New Skool Media zijn 170 fte werkzaam die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor een omzet van ruim 45 miljoen euro.
Erwin van Luit, ceo van New Skool Media: 'Roularta wil samen met het management en de medewerkers van New Skool Media verder bouwen aan de doorontwikkeling van onze mediamerken. Ik ben ervan overtuigd dat deze samenwerking en zeker ook de ervaring van Roularta als grote magazine-uitgever in grote mate zal bijdragen aan zowel de kwaliteit als snelheid van deze doorontwikkeling.'
New Skool Media zag vorig jaar het ebitda-resultaat met 4 procent stijgen naar 5,0 miljoen euro bij een omzet van 43 miljoen euro. Daarmee draaide de uitgever een goed jaar.
Xavier Bouckaert, ceo van Roularta, zegt de mediamerken van New Skool Media 'samen met het ervaren management en de gedreven medewerkers' duurzaam te willen ontwikkelen en verder digitaliseren.
De transactie is nog onder voorbehoud van goedkeuring van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de de centrale ondernemingsraad, plus akkoord tussen de directie en de EW-Redactieraad. Financiële details over de transactie worden niet bekendgemaakt.
Nederlandse media zijn populair bij Belgische uitgevers. DPG Media en Mediahuis gingen Roularta voor.
Zeven jaar
Cor Jan Willig en Rob Koghee begonnen New Skool Media zeven jaar geleden met de overname van negentien titels van Sanoma. Twee jaar later kocht de uitgever Elsevier Weekblad van Reed Business Information (RELX) en bracht de titel onder in een aparte business unit. De afgelopen jaren draaide New Skool Media met de nodige ingrepen goed en schreef het zwarte cijfers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!