Nederlandse Loterij – de naam achter zeven bekende kansspelen - kiest na een bureauoriëntatie voor mediabureau Mindshare Greenhouse. Vanaf 1 januari 2020 is het bureau verantwoordelijk voor de strategie, mediaplanning- en buying van alle merken van Nederlandse Loterij, waaronder Staatsloterij, Lotto en Toto.
‘We werken steeds meer geïntegreerd in creatie, media en performance', zegt Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij. 'Dit vraagt om een flexibele aanpak tussen online en offline media. Zeker bij het opengaan van de online kansspelmarkt in Nederland in 2021 is het essentieel om media onder één bureaugroep onder te brengen.'
Greenhouse is geen onbekende partij voor Nederlandse Loterij, het is al jaren verantwoordelijk voor alle online activiteiten. De uitbreiding van de samenwerking, betekent dat Nederlandse Loterij na 8 jaar afscheid neemt van mediabureau UM.
Atva van Zanten, ceo van Mindshare, noemt de keuze 'een enorm compliment naar onze teams in Eindhoven en Amsterdam die de afgelopen periode heel erg hard gewerkt hebben aan de integratie'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!