Mobiel betalen: Wat gaat de consument gebruiken?

Uit diverse onderzoeken blijkt dat mobiel de hoofdrol gaat spelen in on- en offline transacties. Open Media deed onderzoek welke mobiele betalingsmethode door het grote publiek omarmt gaat worden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op de vraag welke technologie het meest populair gaat worden voor mobiele betalingen, werd Near Field Communication (NFC) met 45% genoemd. Low level Bluetooth (oa iBeacon) werd 22% genoemd gevolgd door QR codes (14%). Laatstgenoemde wordt oa gebruikt door .  

De meest belangrijke bedrijven voor mobiel betalen waren volgens de respondenten: Paypal (20%), Google (19%), Square (10%), ISIS (7%), Apple (5%), Starbucks (5%). Uitdagingen voor mobile wallet ecosysteem zijn fragmentatie (33%), consumentenvertrouwen en veiligheid (19%), acceptatie bij retailers (15%). 

Onderzoek werd verricht onder 275 respondenten, waarvan 77% uit de Verenigde Staten en 25% uit Europa en is te downloaden.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie