[M]media gaat de commerciële exploitatie verzorgen voor alle financiële titels van IEX Media, specialist in financiële platformen rond onder meer beleggersinformatie. De samenwerking betekent een uitbreiding van de propositie van [M]media, dat een heel nieuw 'finance' channel toevoegt aan zijn netwerk. IEX Media werkt voor het eerst samen met een dergelijke partner in digital advertising en wil daar omzetgroei uithalen.
Het gaat om zestien digitale platformen. IEX.nl heeft onder meer Belegger.nl, DeBeurs.nl, Beursonline.nl, Participaties.nl en Guruwatch in het portfolio.
Mark Termeer, managing director IEX Media: 'Wij hebben de afgelopen periode naar verschillende mogelijke partners gekeken en [M]media kwam hier als allerbeste naar voren. [M]media heeft al sinds jaar en dag een constructieve relatie met mediabureaus en adverteerders en daarmee een bewezen trackrecord.'
Jouke Tjeerdsma, managing director [M]media: 'De samenwerking met IEX Media stelt ons in staat een nieuwe niche doelgroep aan te bieden aan onze adverteerders, namelijk 2,5 miljoen unieke particuliere beleggers in Nederland en België.'
[M]media verbreedde een jaar geleden zijn scope en ging zich naast mannentitels ook richten op vrouwentitels (zoals de sites van Snippet Media) en retailwebsites. Ook kwam er een samenwerking met onlinevideospecialist Tradecast.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!