Mindshare bureau, Rijksoverheid merk, Qmusic mediaexploitant van het jaar bij AMMA Awards

Mindshare is grote winnaar met ook twee keer goud, twee keer zilver en twee keer brons.

Mindhare Greenhouse is bij de AMMA Awards vanavond uitgeroepen tot bureau van het jaar. De Rijksoverheid (klant bij Initiative) werd merk van het jaar en Qmusic werd net als in 2019 mediaexploitant van het jaar.

Mindshare won voor de zesde keer een AMMA als beste (media)bureau. De laatste keer was in 2017. De Rijksoverheid had nooit eerder gewonnen. 

De prijzen werden uitgereikt op een coronaproof feestelijke bijeenkomst - in SugarCity in Halfweg.

Er waren dit jaar verschillende vernieuwingen doorgevoerd. Zo zijn er in negen categorieën voortaan goud, zilver en brons te winnen. Voorheen was er in iedere categorie slechts één winnaar. Daarnaast werd er voor het eerst een 'Wissel AMMA' (wAMM) uitgereikt. Goud ging naar TUI met Partij voor de Vakantie.

Alle winnaars en nominaties:

wAMMA
Goud: TUI - TUI lanceert Partij voor de Vakantie
Brons: Zigt Mediabureau – Carnaval 2020; ‘Geniet, maar vier met maatregelen’ | Bavaria
Brons: Mindshare Netherlands - KPN: meer verbonden dan ooit
Brons: Stroom: Energy for growth. – Aardig zijn, we weten tóch hoe dat moet!
Brons: Greenhouse - 'Het leven is een feestje, Škoda hangt de slingers op’

Merk van het jaar
Winnaar:
Initiative - Rijksoverheid; Alleen samen kregen we corona onder controle
Genomineerd: Dentsu - bol.com, de nuchtere force for good

Bureau van het jaar
Winnaar: Mindshare Netherlands - Overwinnen door jezelf te blijven
Genomineerd: MediaCom - Hoe wij onze deuren verder open zetten in een wereld die op slot ging
Genomineerd: Initiative - Initiative; Nu al het bureau van de toekomst
Genomineerd: Wavemaker - Hoe word je het op een na snelst groeiende mediabureau ter wereld?

Beste collaboration
Goud: Joe Public United – De Berentribune
Zilver: Mindshare Netherlands - Zwitsal x Concertgebouworkest – Slaaplied
Brons: Crocodile - OLA: We gaan Raket nu - Gerard Joling feat. Poke
Brons: Havas Media Nederland – Inclusiviteit door Inclusiviteit! – De oprichting van Omroep ZWART
Brons: Ad Alliance - De unieke driehoeksverhouding achter het succes van Het Perfecte Plaatje: het klikt!

Beste research
Brons: Mare Amsterdam - Qmusic radio: a consumer engagement success story
Brons: Publicis Groupe - De crossmediale effecten van retailmedia op merk & sales ontrafeld
Brons: Wavemaker - Video Impact Onderzoek

Media-exploitant van het jaar
Winnaar:
Qmusic - Qmusic: succesvol in crisisperiode dankzij consistente customer centricity
Genomineerd: Ster - Een innovatief en succesvol jaar voor Ster reclame
Genomineerd: ​Ad Alliance - Add a little... extra

Beste smart impact
Brons: Fresh Bridge - NLvoorelkaar Corona Campagne
Brons: The Post - Notaris Vertaal's

Beste gebruik van data en technologie
Zilver: Dentsu - Wekelijks optimale zichtbaarheid door predictive modelling van Share of Voice | Albert Heijn
Brons: Merkle - Meer bezoekers, meer gebruiksgemak, Meer Hema 

Beste mediaperformance
Goud: Mindshare Netherlands - ZoooVeelMoneyMan | Nederlandse Loterij
Zilver: Initiative - Plus Retail - Marble Mania - het gaat om de knikkers!
Brons: PHD Media Nederland - Rabobank ClubSupport - De Performance van de positive sum

Beste content- & engagementstrategie (+owned media)
Goud: Mindshare Netherlands - Interpolis Smoorverliefd
Zilver: Havas Media Nederland - Kleuren Televisie! – De oprichting van Omroep ZWART
Brons: OMD Nederland - McDonald's X-MASters: Gen-Z met Good Times het Corona-jaar uit
 
Beste mediastrategie

Zilver: Initiative - PLUS Retail wint het BBQ seizoen 
Zilver: Mindshare Netherlands - Heel Nederland Schakelt Om | Eneco
Brons: OMD Nederland - Renault Nederland - Laad me

Beste inzet van een medium
Brons: Mindshare Netherlands - Taboe Talk – Een podcast die verbindt
Brons: Team5pm - Hoe Gamma Nederland de zoekresultaten van YouTube en Google domineert

Beste media-innovatie
Zilver: CS Digital Media - Oohrder - Headless Commerce in Outdoor
Zilver: Wavemaker - WordSmint – De eerste AI-app ter wereld om zelfvertrouwen jongeren te boosten
Brons: Ster - Wereldprimeur voor Ster Klantportal dankzij unieke, toonaangevende innovatie
Brons: VodafoneZiggo - Vodafone optimaliseert campagnes in real time op incrementele conversies

YIM Talent van het jaar
Winnaar: Isabelle Snuverink - MediaCom
Nominatie:  Naomi Gnocchi - Stroom Mediacommunicatie
Nominatie: Milène Killian - PHD Media

Ton Schoonderbeek (Mindshare) kreeg een speciale AMMA voor zijn verdiensten voor het vak (zie ook zijn afscheidsinterview). Hij is ook een van de grondleggers van de AMMA. 
 

Schoonderbeek Van Zanten
Ton Schoonderbeek en Atva van Zanten (Mindshare) MWG

Reacties

Rob Beijerbergen, verkoopdirecteur van mediaexploitant van het jaar Qmusic, laat weten: 'We hebben er in het bijzondere jaar alles aan gedaan om het voor onze luisteraars, relaties en medewerkers zo aangenaam mogelijk te maken. We verkozen persoonlijk contact boven sales-gedreven acteren. En we werden voor het eerst in ons bestaan marktleider in de doelgroep 20-49 jaar. Dat we nu tot mediaexploitant van het jaar uitgeroepen worden is voor ons een extra grote kers op de taart.'

Maiko Valentijn, ceo GroupM Netherlands zegt: 'Wat een bijzondere avond voor de groep. De M agencies waren overduidelijk winnaar van de belangrijkste awards (...).  Voor mij was wel het meest bijzondere moment was wel dat Tessa van der Starre (MediaCom), Isabelle Dacz (Wavemaker) en Atva van Zanten (Mindshare) op het podium stonden in afwachting van de uitslag voor bureau van het jaar. Het bevestigt "in beeld" dat wij als groep er heel erg sterk voor staan.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie