Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple Music volgt Pepsi op als sponsor van de Super Bowl-show

De vijfjarige deal levert de NFL totaal 250 miljoen dollar op.
Super Bowl shutterstock
© Afbeelding: Shutterstock
Super Bowl shutterstock
© Afbeelding: Shutterstock

Apple is de nieuwste sponsor van de Super Bowl Halftime Show, het muziekevenement tijdens de jaarlijkse American footballfinale in de Verenigde Staten. Organisator NFL strijkt vijf jaar lang vijftig miljoen dollar op, waardoor de samenwerking een waarde vertegenwoordigt van 250 miljoen dollar. Apple volgt Pepsi op als sponsor. De frisdrankgigant leende zijn naam tien jaar lang uit aan het veelbekeken sportevenement. 

related partner content for mobile comes here

120 miljoen kijkers

De Super Bowl Halftime Show is een groots muziekspektakel dat tijdens de rust van de American footballfinale plaatsvindt. Er treden traditiegetrouw bekende (veelal Amerikaanse) artiesten op. De Super Bowl vindt jaarlijks plaats in februari en de afgelopen editie trok volgens NFL meer dan 120 miljoen live kijkers.

Apple Music

Omdat het Pepsi niet gelukt is een nieuwe sponsorovereenkomst te sluiten met NFL, kon de organisatie op zoek naar een nieuwe sponsor. Dat is Apple geworden, dat honderden miljoenen dollars neerlegt om zijn Apple Music-muziekstreamingsdienst meer onder de aandacht te brengen. En dus heet de muziekshow de komende vijf jaar de Apple Music Super Bowl Halftime Show. Consumenten kunnen - in aanloop naar de volgende show in februari - meer informatie krijgen via Apple Music's socialmediakanalen. 

Apple Music kent een gratis proefmaand, waarna de consument een betaald abonnement moet nemen. Apple maakt zelf geen abonneecijfers bekend. Externe analisten van Midia Research schatten het aantal Apple Music-gebruikers boven de 78 miljoen (15 procent marktaandeel). Spotify blijft met 31 procent marktaandeel. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in