Overslaan en naar de inhoud gaan

ZenithOptimedia begint unit voor 'niet traditionele media'

Onder de naam Newcast heeft ZenithOptimedia media een gespecialiseerde afdeling in het leven geroepen voor ‘niet traditionele en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Newcast is een zelfstandige unit binnen het netwerk van en staat onder leiding van Tanya Joustra, die hiervoor de functie had van business en communication director. Nederland is alweer het veertiende land waarin Newcast van start gaat.

related partner content for mobile comes here

Internationaal staat de Nederland met de lancering van de nieuwe unit weliswaar niet vooraan in de rij. Maar het voordeel hiervan is wel, zoals Joustra bij de presentatie deze week voor een gezelschap van media-exploitanten opmerkte, ‘dat we kunnen terugvallen op de ervaring van een gedegen netwerk’.

De lancering van Newcast is, zo bleek uit haar verhaal, een reactie van het mediabureau op ‘veranderingen in het medialandschap’. Veranderingen die plaatsvinden onder invloed van digitale en mobiele technologieën, dynamische verandering van de traditionele mediumtypen en de opkomst van sociale netwerken. In dit nieuwe ‘postmass’ tijdperk kunnen merken niet uitsluitend het medium gebruiken als kanaal om te zenden of als simpele contactpunten met hun potentiële consumenten.’
Merken moeten zich herdefiniëren in het licht van deze nieuwe ontwikkelingen. De intentie is met adverteerders na te denken over geïntegreerde oplossingen. Daarbij focust Newcast op drie gebieden: mediapartnerships (broadcast sponsoring en media partnerships), original content (op maat gemaakte content voor alle platforms, van mobiele applicaties tot tv-commercials) en Live (experiental, evenementen en ambient marketing campagnes).

Newcast verzorgt zowel het creatieve concept als het projectmanagement. Voor de uitvoering dan aanzitten met media-exploitant en wat Joustra betreft ook met het reclamebureau. Als die er tenminste bij betrokken is. Want hoe je het ook wendt of keert, Newcast is een beweging van het mediabureau in de richting van conceptontwikkeling. Daarmee raakt het mediabureau heel duidelijk aan het terrein van het reclamebureau. Op de vraag van een van de aanwezigen, wat nog de scheiding is tussen reclame- en mediabureau, reageerde Zenith directeur Linda Boks dat dit allang geen vraag meer is: ‘Daar zitten we ver overheen’.

Aan de andere kant raakt het initiatief ook aan media-exploitanten die inhouse concepten bedenken. Diverse printuitgevers en alle tv-exploitanten beschikken hiertoe over eigen afdelingen. De toegevoegde waarde van het mediabureau is dat concepten worden opgezet vanuit een ‘strategische gedachte, stelt Joustra. Iets waar het volgens Joustra bij concepten die tot stand komen bij mediapartijen nogal eens ontbreekt.

Een zwaar opgetuigde afdeling is het overigens nog niet. Bij de start is Joustra alleen. De intentie is om intensief samen te werken met de andere afdelingen van Zenith Optimedia, meer in het bijzonder met Zed Digital (bijvoorbeeld voor social media projecten). Verder wil ZenithOptimedia de afdeling opschalen al naar gelang de behoefte van klanten.

Overigens lanceerde ZenithOptimedia kort geleden ook een nieuwe unit voor zoekmachinemarketing: Performics

Onderstaand filmpje vertelt meer over Newcast.

from on .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in