Overslaan en naar de inhoud gaan

Reorganisatie Hearst Nederland in volle gang, mogelijk een derde banen weg

Ontslagen vallen op verschillende afdelingen.
Hearst Netherlands
Hearst Netherlands

Bij Hearst Netherlands verdwijnen mogelijk 30 tot 35 procent van de banen. De ontslagen vallen op verschillende afdelingen, ook marketing, maar vooral de redactie. Dat meldde Villamedia vrijdag op basis van bronnen. Gesprekken met medewerkers over de nieuwe structuur van het bedrijf zijn deze en volgende week gaande.  

De ontslagen vallen niet alleen bij de titels waar Hearst afstand van doet. Het bedrijf wil verder met rompredacties, freelancers en een kleinere groep  marketeers krijgt de zeggenschap over de twaalf titels waarmee het uitgeefbedrijf verdergaat, aldus Villamedia.

Aan Adformatie melden ingewijden verder dat Hearst Netherlands in de toekomst vaker pagina's en artikelen gaat aankopen, of overnemen van de buitenlandse zustertitels. 

related partner content for mobile comes here

Uitvoerende fase

De woordvoerster van Hearst Netherlands wil aan Adformatie niet meer kwijt dan dat de reorganisatie nu in de uitvoerende fase is beland. 'Hierop ligt nu alle focus.'

De Ondernemingsraad bracht op 31 mei een positief advies uit over de voorgenomen reorganisatie van het bedrijf. Dat de uitgever moet reorganiseren is een combinatie van eerder ingezette veranderingen in consumentengedrag, behoeften van adverteerders en mediaconsumptie. Covid19 heeft de ontwikkelingen versneld. 

Hearst stopt als gevolg van de reorganisatie met de uitgeeflicentie van Vogue, Vogue Living, Glamour en ElleEten.nl. Licentiehouder Condé Nast probeert daar een nieuw onderkomen voor te vinden. Ook Fiscalert wordt verkocht. Esquire, Designer Vintage en Hearst Create stoppen helemaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in