Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio 10 en Qmusic winnaars bij nieuwe luistercijfers

Zenders Talpa Network hebben gezamenlijk 42,6 procent in eerste halfjaar.
radio
© 123RF
radio
© 123RF

Radio 10 en Qmusic zijn de duidelijke winnaars in de nieuwe luisterperiode in de doelgroep 20-49. Dit blijkt uit de vanochtend gepubliceerde luistercijfers van NLO/GfK over mei-juni 2019. Radio 538 blijft daarin marktleider met 17,3 procent (was 17,9 in dezelfde periode vorig jaar, index 97). Met een index van 111 gaat nummer 2 Qmusic van 13,8 naar 15,3 procent, het hoogste marktaandeel ooit in mei/juni. Radio 10 staat op een vierde plaats met een index van maar liefst 144 en een groei naar een aandeel van 11,1 procent.

related partner content for mobile comes here

De nummer 3 NPO Radio 2 ziet het marktaandeel afnemen van 14,2 naar 12,9 procent. Verder is NPO 3FM nog altijd in verval en lijkt Radio Veronica zich wat te stabiliseren.

Halfjaar

De vier radiozenders van Talpa Network, Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica, hebben een gezamenlijk marktaandeel van 42,6 procent in de doelgroep 20-49 jaar. Dat is 2,6 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. 

Volgens Talpa is de ochtendshow van 538 met Frank Dane nummer één in de morgen met 20,4 procent marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar. Daarnaast heeft de nieuwe Veronica middagshow ‘Veronica Inside’ met Wilfred Genee voor een groei gezorgd in de kerndoelgroep Man 20-49 jaar. Vorig jaar was het aandeel in het middagtijdvak 4,8 procent in het eerste halfjaar, dat is in de eerste zes maanden van dit jaar gestegen naar 6,4 procent.

Qmusic weet te melden dat in het eerste half jaar van 2019 de ochtendshow van Mattie en Marieke met 27 procent stijgt ten opzichte van het eerste half jaar in 2018. In de middag scoort de show van Domien Verschuuren 17% hoger dan in januari - juni 2018. 

 

Luisterr

10+

In 10+ verandert er niets voor marktleider NPO Radio 2. De publieke zender blijft op 12,0 procent. Ook Radio 538 verliest nauwelijks terrein. Radio 10 is nu de nummer 3 met een groei van 8,0 naar 9,9 procent. De nummer 3 van vorig jaar dezelfde periode, Sky Radio valt terug naar een zesde plaats. 

Later vandaag een analyse van Evert Bronkhorst (Vizeum)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in