Overslaan en naar de inhoud gaan

De mediakerstcadeau-index

Of het doorbreken van de magische 400 AEX-puntengrens de opmaat is voor een structureel economisch herstel, laat ik graag aan economen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de media hebben we al sinds jaar en dag onze eigen graadmeter, als het gaat om de stand in het Medialand: de mediakerstcadeau-index. Deze index geeft jaarlijks een indicatie van het wel en wee in de media. Hoe staan we ervoor? Waar gaat het beter, waar gaat het minder? Het heeft allemaal z’n weerslag op de mediakerstcadeau-index.

related partner content for mobile comes here

Zo begin december melden zich de eerste koeriersdiensten met pakketten en pakjes, daarna wordt het drukker met salesmensen die “een kleinigheidje voor de kerst” persoonlijk komen afleveren. Een geste die, hoe klein of groot ook, zeer wordt gewaardeerd. Wat kunnen we aflezen uit al deze gulle giften? In tijden dat de AEX ruim boven de 400 punten zat kon het eigenlijk allemaal niet op. Dozen grand cru’s, gerenommeerde champagnes, wilde zalm, DVD filmpakketten, luxe kookboeken en ja ook luxe potjes jam, en geheel in de traditie: kaartjes voor het kerstcircus.

De afgelopen jaren is het geleidelijk aan steeds minder uitbundig geworden. Maar daarmee zeker niet minder leuk. Eén fles grand cru en een zelfgemaakt kookboek... de jam en de circuskaartje zijn gebleven. Het resultaat is hetzelfde en we doen het gewoon met minder. Dat is eigenlijk ook het mooie van deze tijd, het dwingt je tot anders en kritischer werken. Meer doen met minder, en dat lukt. Nieuwe kansen zien, ondernemen en je realiseren dat de kost nog altijd voor de baat gaat.

Als de mediakerstcadeau-index dit jaar op 400 punten staat, dan is er volgend jaar wellicht ruimte voor verbetering. Maar eigenlijk hoop ik dat hij hierop blijft steken, want dat betekent dat we allemaal lekker scherp moeten blijven. 2014 belooft wat!          

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in