Overslaan en naar de inhoud gaan

Abovo Media neemt digitaal marketingbureau Maxlead over

De nieuwe (onafhankelijke) groep telt 200 medewerkers en media- en consultancy bestedingen van 200 miljoen euro.
AbovoMax
V.l.n.r.: Rob Steenbrink (Maxlead), Kees Verbeek (Abovo Media), Ronald van Klooster (Maxlead), Marinus Zoutendijk (Abovo)
AbovoMax
V.l.n.r.: Rob Steenbrink (Maxlead), Kees Verbeek (Abovo Media), Ronald van Klooster (Maxlead), Marinus Zoutendijk (Abovo)

Abovo Media neemt per vandaag het digitale marketingbureau Maxlead over. Samen moeten ze een slagvaardige bureaugroep vormen die bestaande en potentiële klanten in het gehele mediaspectrum gaat bedienen.

De overname die Abovo Media doet, past in de consolidatietrend die momenteel gaande is in de (media)branche.

De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in Hoorn (Abovo) en Oegstgeest (Maxlead). Zij werken wel in gezamenlijke klantteams aan cases. De nieuwe (onafhankelijke) groep telt 200 medewerkers en media- en consultancy bestedingen van 200 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Oprichters/eigenaren Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek van Abovo Media - dat sinds 1999 bestaat - willen verder bouwen aan een kwalitatief bureau dat gericht is op de in Nederland gevestigde adverteerder die behoefte heeft aan een brede geïntegreerde dienstverlening.

Zoutendijk: 'We zijn ervan overtuigd dat het gesprek aan tafel bij de klant behoort te gaan over de inhoud en best mogelijke conversie per euro. Een klant is er niet bij gebaat meerdere partijen en disciplines in te schakelen die onderling strijden om een zo groot mogelijk deel van het marketingbudget van die klant. Met de overname van Maxlead voeren we ons gedachtegoed verder uit.'

Zoutendijk ziet Maxlead als goede aanvulling op het eigen veertig man tellende digitale team. 'Ze zorgen voor een enorme digitale kennisinjectie.'

Verbeek vult aan: ”Maxlead is een zeer gedreven en professionele club mensen en vanaf de eerste kennismaking voelde het zeer vertrouwd, van de wijze van marktbenadering tot interne processen.'

Directeuren Rob Steenbrink en Ronald van Klooster van Maxlead: 'Onze klanten hebben behoefte aan een bredere dienstverlening in het huidige medialandschap. Door ons aan te sluiten bij Abovo Media kunnen we hier in de toekomst nog beter invulling aan geven. We passen niet alleen qua dienstverlening goed bij elkaar. We hebben allebei een ondernemende en no-nonsense achtergrond. We blijven als gehele Maxlead directie betrokken in de nieuwe combinatie.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in