Op basis van deze ‘voorlopige gunning‘ kunnen Starcom, Kobalt en Vizeum de komende jaren deelopdrachten verwerven die ‘betrekking hebben op de mediastrategie en –planning van de diverse koepelthema-campagnes (in 2009 onder andere het lthema Veiligheid) en het Postbus 51 media-account. In totaal hadden negen mediabureaus zich ingeschreven op deze Europese aanbesteding, waarbij de mediastrategie en -planning voor het eerst is losgekoppeld van creatie. Dat er drie bureaus zouden worden gekozen, was in de aanbestedingsprocedure vermeld. Het planningsdeel van de Postbus 51-campagnes was eerder ondergebracht bij MPG. Alles daaromheen werd aangestuurd door het reclamebureau en het opdrachtgevende ministerie zelf. Die aanpak verandert dus nu, waarbij de aansturing plaatsvindt door DPC (Dienst Publiek en Communicatie) van de Rijksvoorlichtingsdienst. De backoffice-activiteiten (inkoop, administratie etc.) van het Rijksoverheid-account blijft bij OMD.
Marianne Bruijn, Hoofd Media&Monitoring DPC/ Rijksvoorlichtingsdienst: ‘Met deze aanbesteding onderkennen wij de toegevoegde waarde van het mediabureau als volwaardige gesprekspartner bij de strategie en implementatie van massamediale campagnes voor de Rijksoverheid.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!