Premium

Media Report 2022: Showheroes meest innovatief én klantgericht

Hoe worden media-exploitanten beoordeeld door klanten. Showheroes twee keer aan kop, RTL/Ad Alliance gewaardeerd als meest toonaangevend.

Erik Dubbeldeman van Showheroes tijdens de uitreiking van de Media Report-awards eerder dit jaar
Foto: Merten Snijders

In het Media Report 2022 werd klanten gevraagd welke media-exploitant volgens hen de hoogste ogen scoorde in de subcategorieen Innovatief, klantgericht en toonaangevend.

Showheroes kwam hier als beste uit de bus in twee categorieen. De countrymanager van Showheroes Erik Dubbeldeman - hoe toepasselijk kan een naam zijn - mocht zowel de notering voor meest innovatieve én als meest klantgerichte bedrijf in zijn zak steken. Showheroes eindigde daarnaast als eerste in de categorie Online & Mobile. 

De runner up is Mood for Magazines, toch opvallend voor een bedrijf dat zich vooral richt op ‘ouderwets’ print, maar zich tussen al het digitale geweld onderscheidt als bijzonder vernieuwend.

Meest Innovatief

1 - ShowHeroes (Online en Mobile) 61,7%

2 - Mood for Magazines (Print) 51,0%

3 - Global (Out of Home) 48,5%

4 - CS Digital Media (Out of Home) 46,8%

5 - RTL/Ad Alliance (Audiovisuele Media) 45,1%

6 - Seedtag (Online en Mobile) 42,3%

7 - DPG Media (Online en Mobile) 40,2%

8 - DPG Media - dagbladen (Print) 38,7%

9 - Google (Online en Mobile) 37,1%

10 - Qmusic (Audiovisuele Media) 36,2%

 

Meest klantgericht

Bij klantgericht is het dus ook Showheroes dat aan kop gaat, op korte afstand gevolgd door Jean Mineur. Opvallend is dat DPG vijf keer in de top-10 is te vinden ‘online’ op plaats 3, QMusic op 5 en ‘publieksbladen’ op 6. ‘dagbladen’ op 7. De h-a-h-bladen-tak vinden we terug op een 9e plek.   Global, branchebreed gekozen als beste out-of-home-exploitante eindigt op een 4e plaats.

1 - ShowHeroes (Online en Mobile) 64,4%

2 - Jean Mineur Mediavision (Audiovisuele Media) 60,9%

3 - DPG Media (Online en Mobile) 47,9%

4 - Global (Out of Home) 45,9%

5 - Qmusic (Audiovisuele Media) 42,4%

6 - DPG Media - publieksbladen (Print) 41,6%

7 - DPG Media - dagbladen (Print) 41,4%

8 - Seedtag (Online en Mobile) 41,0%

9 - DPG Media - huis-aan-huisbladen (Print) 39,4%

10 - Value Zipper (Print) 39,0%

 

Toonaangevend


In de categorie toonaangevend vinden is Global ook hooggenoteerd. Het komt op een tweede plaats, erg kort achter de winnaar RTL/Ad Alliance en vlak voor Ocean Nederland, ook out-of-home. DPG Media dagbladen volgt op een vierde plek. De vijf daaropvolgende noteringen zitten erg dicht op elkaar, naar de nummer 10 Meta is er een behoorlijk gat.


1 - RTL/Ad Alliance (Audiovisuele Media) 40,4%

2 - Global (Out of Home) 39,9%

3 - Ocean Nederland (Out of Home) 34,0%

4 - DPG Media - dagbladen (Print) 32,6%

5 - Qmusic (Audiovisuele Media) 29,2%

6 - Google (Online en Mobile) 28,9%

7 - DPG Media (Online en Mobile) 28,3%

8 - JCDecaux Nederland (Out of Home) 28,2%

9 - DPG Media - publieksbladen (Print) 27,8%

10 - Meta (Online en Mobile) 19,3%

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie