Nederland in de top-5 best presterende markten voor ShowHeroes
Nederland heeft zich in 2024 gepositioneerd als een van de topmarkten voor ShowHeroes, een wereldwijde aanbieder van digitale video- en CTV-oplossingen. Onafhankelijk onderzoek van Happydemics wijst uit dat Nederland een van de vijf best presterende markten is op het gebied van brand recall, brand consideration en brand image. ShowHeroes is actief in 25 markten. Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Brazilië en Mexico staan ook in de top-5.
Brand Lift Study
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuOm de impact van campagnes te analyseren maakt ShowHeroes gebruik van de Brand Lift Study-methodiek (BLS) van Happydemics. Deze methodiek meet veranderingen in belangrijke merkvariabelen, zoals brand recall, brand consideration, attribution en brand. Het doel is inzicht te krijgen in hoe de Branded Player-formaten van ShowHeroes bijdragen aan de manier waarop consumenten merken ervaren en hoe campagnes merkdoelstellingen kunnen versterken.
Essent
De onderzoekers concluderen dat vooral CTV-campagnes in Nederland succesvol zijn. Daarmee scoort Nederland 10 procent boven de Happydemics-benchmark. Een van de Nederlandse campagnes die heeft bijgedragen aan dit succes is de samenwerking met Essent. De Branded Player-formaten van ShowHeroes hebben een belangrijke rol gespeeld in het versterken van de merkbeleving van het energiemerk.
De campagne zorgde niet alleen voor een beter merkbeeld, maar wist ook consumenten te overtuigen om het merk vaker te overwegen. Daarnaast werd een duidelijke koppeling gelegd tussen de merkboodschap en Essent.
'Dat we door ShowHeroes de creatieve vrijheid te geven zo’n enorme impact konden realiseren, had ik nooit verwacht', zegt Martijn Volger, Programmatic Advertising Specialist bij Essent. 'De Branded Player-assets die zij hebben ingezet waren spot-on, en dat zie je terug in de resultaten van de campagnes.'
Kijkservaring
Tim Samsom, country manager ShowHeroes Nederland. 'Onze Branded Player-formaten laten zien dat je met creatieve oplossingen en technologie ook de kijkervaring kunt verbeteren. Door de validatie van Happydemics kunnen we andere merken overtuigen van de ongekende mogelijkheden van CTV en online video.'
Samsom spreekt de ambitie uit volgend jaar met Nederland in de top-3 te komen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid