DPG Media meet realtime impact CTV-reclame op streamingplatform VTM Go
CTV-reclame op het Belgische streamingplatform VTM Go kan voortaan in realtime worden gemeten zonder traditionele onderzoekspanels. Eigenaar DPG Media en Brand Metrics spreken van een doorbraak.
De frequentie en het tijdstip van blootstelling aan de campagne kan gemeten worden. Vervolgens stuurt de meettool een vraag naar het CTV-toestel van de gebruiker, die meteen kan reageren via de afstandsbediening.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaElke meting levert campagneresultaten op voor bekendheid, overweging, referentie en de intentie om actie te ondernemen.
'Rechtstreeks meten op devices'
Na de lancering met VTM Go gaat DPG Media de innovatie ook inzetten bij de andere merken in het portfolio, als eerste bij RTL Play.
'Met meer dan veertigduizend gemeten campagnes heeft Brand Metrics de impact van digitale reclame op merken bewezen', zegt ceo Anders Lithner van Brand Metrics. 'Omroepen en media-eigenaren kunnen nu CTV-campagnes rechtstreeks meten op devices, een belangrijke stap naar een transparanter, toegankelijker ecosysteem.'
CDO Stefan Havik: 'Connected TV combineert de impact van televisie met de precisie van digitale reclame. Met dit product stelt DPG Media adverteerders en bureaus in staat om de impact van dit kanaal beter te begrijpen, voor meer verantwoordelijkheid op lange termijn.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid