De Hiiibrand Award is een internationale wedstrijd, geïnitieerd vanuit China. Uit 972 inzendingen uit ruim 40 landen heeft de identiteit van Leeuwarden-Fryslân de gouden award gewonnen in de categorie beste logo.
Culturele Hoofdstad
Het is een nieuw logo ter ere van het feit dat de Friese stad benoemd is tot Europese Culturele Hoofdstad 2018. Studio Piraat ontwierp de merkidentiteit. De jury van Hiibrand zegt over het ontwerp: 'Vanuit het idee dat Leeuwaren European Capital of Culture 2018 is, is het logo ontworpen vanuit het perspectief van de gastheer. Het logo heet de hele wereld welkom om de unieke cultuur, visie en wereldbeeld van de stad te herontdekken door de ogen van de Leeuwarders.'
Iepen Mienskip
Volgens de ontwerpers sluit de merkidentiteit sluit aan op de Friese term 'Iepen Mienskip', wat ‘gemeenschapszin die zich naar buiten richt’ betekent. Lieven Bertels, CEO en Cultural Director van de Culturele Hoofdstad: "Leeuwarden-Fryslân 2018 feliciteert Studio Piraat met deze erkenning. We zijn verheugd dat ons logo ook internationaal aanspreekt, en dat de jury de grafische uitdrukking van onze Iepen Mienskips-boodschap wist te waarderen."
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!