DPG Media draagt per 1 januari de nationale advertentieverkoop voor huis-aan-huiskranten over aan Hypr. Dat neemt het verkoopplatform Adlocal over. Eerder dit jaar kocht Hypr al de lokale advertentieplatforms ToLocal en DeLokalePlanner. Met de overname van Adlocal is Hypr nu de grootste speler in huis-aan-huis-adverteren.
Bart de Vries werd per 1 november managing director bij Hypr. Hij zegt: 'Hypr is een one-stop-shop waar nationale adverteerders en bureaus met een telefoontje alle 562 huis-aan-huis-kranten en 1.200 lokale nieuwssites kunnen inschakelen. Met de overname van Adlocal is er nu een nationale dekking van 92 procent van de Nederlandse huishoudens en een bereik van 11 miljoen Nederlanders.'
DPG was nadat het zijn laatste huis-aan-huistitels verkocht nog wel verantwoordelijk voor de nationale advertentieverkoop van dit mediumtype.
Mike van der Moolen, directeur direct-sales DPG Media: ‘We zien echter dat het huis-aan-huis medialandschap versnippert. Door het centraal te organiseren komt de advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten beter tot zijn recht. Met de komst van Hypr is er nu een natuurlijk moment gekomen om ook de nationale verkoop over te dragen.’
Manager van Adlocal, Bas Stikkelorum, verhuist mee en start per 1 januari bij Hypr.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!