Voor de campagne zijn meerdere radiocommercials ontwikkeld, gebaseerd op het concept dat het goed mis kan gaan als je niet bent voorbereid op het succes van een radioreclame.
In elke commercial wordt een marketeer of ondernemer ondervraagd door een net even 'te begripvolle' interviewer, die wil weten hoe zij het overdonderende succes van een radioreclame hebben doorstaan. Humor moet de boventoon voeren in de hoofdspot, waar de tag-on de serieuze boodschap moet overbrengen.
Potentiële radio-adverteerders worden verwezen naar de website meermetradio.nl, waar zij een test kunnen doen of zij voorbereid zijn op het succes van een radiocommercial.
‘Het is mooi dat we weer gaan uitzenden en we zijn heel blij met deze campagne’, aldus Liedewij Hentenaar, directeur van het RAB. ‘Ster heeft een pre-test voor ons gedaan via AdMeasure met zeer goede resultaten in de b2b-doelgroep. Het effect van radioreclame moet beter beklijven bij onze doelgroepen, juist in de huidige “audio-ecologie”. Daar gaat deze campagne zeker bij helpen.’
De radiocommercials zijn te beluisteren via deze link en werden ontwikkeld door TBWA\Neboko en Soundcircus.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!