Havas Media heeft al zijn werkprocessen rond mediacampagnes ondergebracht in de zogenaamde Campaign Cloud. Deze digitaliseringsslag moet de administratieve last van medewerkers verlichten. Door de stap is veel van het administratieve werk van de medewerkers geautomatiseerd. Voor opdrachtgevers betekent het beter zicht op de kosten en gehanteerde tarieven van reclamecampagnes.
De Campaign Cloud is een cloudplatform wat Havas Media zelf gebouwd heeft op basis van Salesforce. Havas Media gebruikt het platform om planningen en tactische flowcharts te maken, prijzen en contracten te bewaren en offertes op te stellen. Alle tarieven van leveranciers en uitgevers zijn er te vinden. Klanten en leveranciers hebben via een online dashboard toegang tot het systeem.
De Campaign Cloud brengt op de eerste plaats een efficiëntieslag, zegt ceo Thijs Muller van Havas Media. 'Verder zorgt het platform voor transparantie bij adverteerders. Daar is veel behoefte aan, omdat inkoopprijzen sterk schommelen door onder andere de felle concurrentiestrijd tussen Talpa en RTL.'
'We hebben te maken met een technology shift die onze business fundamenteel verandert', gaat hij verder. 'Al die digitale technologie heeft de advertentie-uitgaven meetbaar gemaakt. De marketeer werkt anno 2019 datagedreven en gelooft niet zomaar de blauwe ogen van zijn mediabureau. Dat heeft consequenties voor ons. Wij moeten de data kunnen leveren die helpt bij het verantwoorden van de keuze voor bepaalde media.'
Havas Media liet de Campaign Cloud bouwen door het bedrijf Cloud Integrate.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!